آرسنیک و مضرات آن بر بدن

آرسنیک و مضرات آن بر بدن

آرسنیک و مضرات آن بر بدن

آرسنیک یک عنصر شیمیایی با نماد As و عدد اتمی ۳۳ است. آرسنیک در بسیاری از مواد معدنی ، معمولاً در ترکیب با گوگرد و فلزات ، بلکه به عنوان یک بلور عنصر خالص رخ می دهد. آرسنیک یک فلز است. این آلوتروپ های مختلفی دارد ، اما فقط فرم خاکستری ، که ظاهری فلزی دارد ، برای صنعت اهمیت دارد. عوارض فلزات سنگین موجود در آب

آرسنیک و ترکیبات آن ، به ویژه تری اکسید ، در تولید سموم دفع آفات ، محصولات چوبی تحت درمان ، علف کش ها و حشره کش ها استفاده می شود. این کاربردها به دلیل سمیت آرسنیک و ترکیبات آن در حال کاهش است

آرسنیک به طور طبیعی در آب های زیرزمینی تعدادی از کشورها در سطح بالایی قرار دارد. ترکیبات آلی مضر محلول در آب

آرسنیک و مضرات آن بر بدن

 

آرسنیک از نظر معدنی بسیار سمی است. معرفی دستگاه تصفیه آب قلیایی و فواید آنها

آب آلوده ای که برای نوشیدن ، تهیه مواد غذایی و آبیاری محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد ، بزرگترین تهدید برای سلامتی عمومی از آرسنیک است.

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آرسنیک از آب آشامیدنی و مواد غذایی می تواند باعث سرطان و ضایعات پوستی شود. همچنین با بیماری های قلبی عروقی و دیابت همراه بوده است. قرار گرفتن در معرض رحم و اوایل دوران کودکی با تأثیرات منفی بر رشد شناختی و افزایش مرگ و میر در بزرگسالان مرتبط بوده است. مضرات شوری آب

مهمترین اقدام در جوامع آسیب دیده ، جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آرسنیک با تهیه یک منبع آب ایمن است.

آرسنیک معدنی یک ماده سرطان زا تایید شده و مهمترین آلاینده شیمیایی در آب آشامیدنی در سطح جهان است. آرسنیک همچنین می تواند به شکل ارگانیک رخ دهد. ترکیبات آرسنیک معدنی (مانند ترکیبات موجود در آب) بسیار سمی هستند در حالی که ترکیبات آرسنیک آلی (مانند موارد موجود در غذاهای دریایی) برای سلامتی مضر هستند. جیوه و اثرات مخرب آن در طبعیت

علائم فوری مسمومیت حاد آرسنیک شامل استفراغ ، درد شکم و اسهال است. در موارد شدید ، بی حسی و سوزن شدن اندامها ، گرفتگی عضلات و مرگ مشاهده می شود.

 

اولین علائم قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مقادیر زیاد آرسنیک غیر آلی (به عنوان مثال از طریق آب آشامیدنی و مواد غذایی) معمولاً در پوست مشاهده می شود و شامل تغییر رنگدانه ها ، ضایعات پوستی و لکه های سخت در کف و کف پا می باشد. (هایپرکراتوز). این موارد پس از حداقل ۵ سال قرار گرفتن در معرض رخ می دهد و ممکن است پیش زمینه ای برای سرطان پوست باشد.

علاوه بر سرطان پوست ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آرسنیک همچنین ممکن است باعث ایجاد سرطان مثانه و ریه ها شود. آژانس بین المللی تحقیقات سرطان (IARC) ترکیبات آرسنیک و آرسنیک را به عنوان سرطان زا برای انسان طبقه بندی کرده است ، همچنین اظهار داشته است که آرسنیک موجود در آب آشامیدنی برای انسان سرطان زا است.

 

سایر عوارض جانبی سلامتی که ممکن است با مصرف طولانی مدت آرسنیک معدنی همراه باشد شامل اثرات رشدی ، دیابت ، بیماری ریوی و بیماری های قلبی عروقی است. به خصوص ، انفارکتوس میوکارد ناشی از آرسنیک می تواند یک دلیل مهم مرگ و میر بیش از حد باشد. در چین (استان تایوان) ، قرار گرفتن در معرض آرسنیک به “بیماری بلک فوت” مرتبط است ، که یک بیماری شدید رگ های خونی است که منجر به گانگرن می شود. این بیماری در سایر مناطق جهان مشاهده نشده است ، و ممکن است سوء تغذیه به پیشرفت آن کمک کند.

آرسنیک همچنین با پیامدهای نامطلوب بارداری و مرگ و میر نوزادان همراه است ، با تأثیراتی بر سلامت کودک  ، و قرار گرفتن در معرض رحم و در اوایل کودکی با افزایش مرگ و میر در بزرگسالان جوان به دلیل سرطان های متعدد ، بیماری ریه ، سکته قلبی و … ارتباط دارد. و نارسایی کلیه. مطالعات بیشماری تأثیر منفی قرار گرفتن در معرض آرسنیک بر رشد شناختی ، هوش و حافظه را نشان داده است

دستگاه تصفیه آب با استفاده از فیلتر اختصاصی خود انواع آلاینده ها مانند سرب، میکروارگانیسم ها، رسوبات، عوامل بیماری زا، کلر و مواد معدنی اضافی موجود در آب را حذف می کند که با حذف اکثر آلاینده ها، آب آشامیدنی ما بی مزه و بی مزه تر می شود.

به طور کلی اکثر مدل های دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای قابلیت تصفیه آب 4 سطحی، 5 سطحی و 6 سطحی هستند و هر سطح بخشی از آلودگی و ناخالصی ها را از بین می برد. در نهایت وقتی آب از دستگاه تصفیه آب می گذرد، می توانید مطمئن باشید که بیش از 90 درصد آلاینده ها از بین رفته اند و آب سالم لازم برای بدن خود را دارید.

4/5 - (6 امتیاز)

Comments (3)

  1. سونیا حمیدی آذر 7, 1398

    سلام بامطالعه مقالتون متوجه شدم که آرسنیک موجب سرطان پوست میشه مرسی ازاینکه مطالب خوبی به اشتراک میزارین خیلی مفیدبود ممنونم.

  2. لیلا قدوسی آذر 9, 1398

    سلام ازمطالب مفید وخوب سایتتون واز دستگاه های تصفیه آب کارآمدتون ممنونم من زمان زیادی میشه که از دستگاهتون استفاده میکنم وراضی هستم وبه همه ی دوستان وآشنایانم توصیه میکنم.

  3. منیره پاشایی بهمن 6, 1398

    باسلام ووقت بخیر با آلودگیهای روزافزون دنیای امروزی وگسترش وورود آبهای آلوده در آبهای زیرزمینی یکی از راههای خوب برای داشتن آب سالم ومطمین استفاده از دستگاههای تصفیه اب هست که مواد مضر در آب رو تصفیه واملاح مفید رو اضافه میکنه ممنون از شرکت تصفیه سازان مهر

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more