تاثیر آب سالم برای خانم های باردار

تاثیر آب سالم برای خانم های باردار

تاثیر آب سالم برای خانم های باردار

تاثیر آب سالم برای خانم های باردار

آب  یک جز اصلی برای جنین و مادر به حساب می آید؟

آیا از خودتون پرسیدید که چگونه ویتامین ها و مواد مغذی از بدن مادر به جنین می رسد؟

همه چیز با آب شروع می شود.  آب سالم کمک میکند که بدن مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را به سلولهای خونی برساند و در نهایت با کمک مولکولهای آب (H2O)  آن دسته از سلولهای خونیه غنی شده از مواد مغذی به جنین می رسد.

تاثیر آب سالم برای خانم های باردار

تاثیر آب سالم برای خانم های باردار

  • مصرف آب روزانه خود را در دوران بارداری بالا ببرید

در دوران بارداری شما به آب بیشتری برای نگه داشتن سیستم بدنتان در بهترین حالت برای دو نفر نیاز دارید.

پزشکان می گویند خانم های باردار در آب و هوای معتدل باید ۱۲ تا ۱۳ لیوان آب سالم در روز بنوشند. بهتراست این مقدار آب را در وعده های جدا از هم میل کنید زیرا نوشیدن به یکباره این حجم آب موجب بروز دل درد در شما خواهد شد. در اغلب مواقع ما آب کافی نمی نوشیم که این امر باعث می شود بدن دچار اختلال شده و بعلت کمبود هیدراتاسیون (عملیات آبرسانی  به سلولها) حس تشنگی در ما فعال می شود.

در دوران بارداری هرگز نباید بگذارید که مکانیزم تشنگی در بدن فعال شود .

  • آب سالم می تواند از عفونتهای دستگاه تناسلی یبوست و هموروئید در دوران بارداری جلوگیری کند

حالا که شما باردار هستید نه تنها باید به میزان دو نفر آب بنوشید و تغذیه کافی داشته باشید بلکه به اندازه دو نفر هم نیاز به دفع مواد غیر ضروری از بدن خود دارید.آب باعث حل شدن مواد زائد و دفع آنها از کلیه ها می شود . مصرف آب کافی باعث می شود تا ادرار رقیق شده و زمان طولانی تر را در کلیه ها نماند و موجب بروز و تحریک رشد باکتری ها نشود، در نتیجه با مصرف آب سالم و کافی از  بروز عفونت مثانه و کلیه ها در دوران بارداری جلوگیری کنید.

مصرف آب فراوان در دوران بارداری به دفع راحت تر مدفوع و افزایش سرعت دفع مواد زائد جامد در مسیر گوارش شده و از بروز یبوست و هموروئید که از بیماریهای شایع در دوران بارداری هستند جلوگیری میکند.

  • آب میتواند با خستگی ، سردرد ، تورم و گرم شدن بدن مقابله کند

در دوران بارداری بعلت تغییر ساختار بدن دچار افزایش دما میشود  و این افزایش حرارت را در قال عرق کردن بروز می دهد ،شما می توانید با نوشیدن آب سالم کافی دمای بدن خود را کاهش دهید. خستگی نیز در دوران بارداری یکی از علائم کمبود آب بدن می باشد.

 

مصرف آب باعث کاهش سدیم در نتیجه کاهش تورم پا و بدن در دوران بارداری می شود با اینکه بسیاری از آب های آشامیدنی از سیستم های آب عمومی تامین می شود  دارای سطح بالایی از مواد شیمیایی نظیر سرب ، جیوه،آرسنیک می باشد که میتواند به جنین بشدت آسیب برساند.

بنابراین بهتراست چه در دوران بارداری چه در مواقعی دیگر از سالم بودن آب آشامیدنی خود اطمینان حاصل نمایید

 

1/5 - (1 امتیاز)

پیغام بگذارید

Related Posts

منابع و مآخذ

منابع و مآخذ اصول تصفیه آب ،چالکش امیری،ارکان دانش، ۱۳۹۲ روشهای نوین تصفیه، مهابی، شولا…Read more