جمع آوری آب باران

جمع آوری آب باران

جمع آوری آب باران

جمع آوری و ذخیره آب باران در منابع طبیعی یا منابع مصنوعی برای جلوگیری از عدم هدررفتن آب و تامین آب در آینده طراحی شده است.

مقدار برداشت آب توسط تعدادی از عوامل مانند بارندگی ، مقدار بارش، روش بارگیری آب باران و اندازه منابع تحت تأثیر قرار می گیرد.

به دلیل دلایل مختلف مانند جنگل زدایی و عدم تعادل اکولوژیکی، سطح آب های زیرزمینی روز به روز کاهش می یابد. افزایش سطح شهرنشینی و صنعتی شدن، تقاضای آب به خصوص در مناطق شهری را افزایش می دهد. این منجر به سوء استفاده از آب های زیرزمینی می شود و در نتیجه سطح پایین آن را پایین می برد. خطر کمبود آب در آینده تا حد زیادی افزایش یافته است و اگر برخی از راه حل های موثر پیروی نکنند، می توانند تهدید کننده زندگی آیندگان باشد.

برداشت آب بسیار مفید است و نیازهای مختلف مانند بارگیری آب سطح زمین، کاهش هزینه های برق در تامین آب و فراهم آوردن آب آشامیدنی در هر زمان که لازم باشد، برآورده می کند.

برآورد شده است که افزایش ۱ متری سطح آب موجب صرفه جویی در حدود ۰٫۴ کیلووات ساعت برق می شود. باران اسیدی چیست و تاثیرآن برآب آشامیدنی

چرا برداشت آب باران ضروری است:

جمع آوری آب باران بسیار ضروری است که توسط مردم در همه مناطق می تواند انجام شود. خوب است که ترس کمبود آب در آینده را کاهش دهیم.

۱-آب سطحی نمی تواند تقاضای آب را برای مقاصد مختلف انجام دهد.

۲-هر کس برای هر نیاز به آب بستگی دارد. ارزیابی چرخه تصفیه آب در تصفیه خانه فاضلاب

۳-جنگل زدایی، شهرنشینی سریع، نفوذ آب باران به زیر خاک، و غیره از دلایل به طور مداوم کاهش سطح آب های زیرزمینی است.

۴-حفاظت از آب باران سطوح آب را در منابع طبیعی را حفظ می کند.

۵-باعث کاهش احتمال سیل آب در جاده ها، کاهش خطر فرسایش خاک و بهبود کیفیت آب می شود.

تکنیک های اصلی برداشت آب باران:

جمع آوری آب باران در سطح برای استفاده در آینده.

شارژ کردن آب زمین. دانستنی های آب مقطر

جمع آوری آب باران در سطح بسیار موثر و روش سنتی است. این می تواند با استفاده از حوضچه های کوچک، تانک های زیرزمینی، سدها، حوضچه ها و غیره انجام شود. با این حال، روش شارژ آب زمین یک مفهوم جدید برداشت است که می تواند با استفاده از چاه های حفاری، چاله ها، ترانشه ها، پمپ های دستی، چاه ها انجام شود.

نقش مهمی در حفاظت از آب زمین و بهبود سطح زمین دارد.

این امر در بهبود کیفیت آب در آبخوان ها کمک می کند.

این امر در کاهش فرسایش خاک کمک می کند.

سنت قدیمی حفظ آب را در میان مردم به ارمغان بیاورد.

آب باران می تواند با استفاده از روش هایی مانند برداشت سطوح روباز و برداشت باران در سقف برداشت شود. هر دو روش بسیار موثر در بالا بردن سطح آب های زیرزمینی هستند و نیاز به تامین آب را به روش آسان و با هزینه ای موثر تامین می کنند. منابع اصلی آب آلوده

با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی ما و بهره گیری از روش اسمز معکوس علاوه بر حذف کلیه املاح و سختی محلول درآب، آب را سبک تر و گواراتر و با کیفیت

تر می کند و همچنین کلیه املاح مورد نیاز بدن ما از جمله (پتاسیم و منیزیم، سدیم، یون های مثبت مفید و….) را به آب اضافه می کند.

لذا صرف هزینه برای تصفیه آب خانگی نه تنها اقتصادی است بلکه به نوعی سرمایه گذاری برروی سلامتی افراد محسوب می شود.

همانطور که بدون شک می دانید بدن انسان 66 تا 85 درصد آب است و محتوای آب خون انسان 79 درصد خالص است. گفته می شود که بیشتر متابولیسم سلولی در بدن عمدتاً توسط آب تکمیل می شود و این باعث می شود افراد احساس کنند که آب سالم به بدن سالم نیاز دارد. همیشه باید آب در بدن وجود داشته باشد تا مواد مغذی به سلول ها و بافت ها برسد و مواد زائد از آنها دفع شود. اگر مولکول های آب در بدن انسان با عناصر نامناسب پر شوند، نمی توانند عملکرد طبیعی خود را انجام دهند و در نتیجه با مشکلات زیادی مواجه می شوند. با توجه به این آمار و ارقام از اهمیت دستگاه تصفیه آب باخبر شده ایید.

با ما سلامتی و نشاط روزافزون را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۰۲۱۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

Comments (5)

  1. امراله مهماندوست بهمن 8, 1397

    ۱- مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از۹۵% از آبی است که دربارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود آرزوی اینجانب از کودکی این بوده است تا جلو مقدار … متر مکعب آبی را که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه دربخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود را در محلی به نام تنگه بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را با احداث بندی (سدی) خاکی بگیرم اینجانب از اینکه مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود سهم خلیجی می شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند ناراضی هستم اینجانب حتی راضی نیستم تا سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود سهم خلیجی شود که می خواهند نام آن را به جای فارس به نام جعلی عربی تبدیل کنند اینجانب در نظر دارم با تغییر مسیر سرریز مقدار … متر مکعب از آبی که بیش از ۹۵% از آبی است که در بارندگی ها باعث جاری شدن سیل و طغیان رودخانه در بخش محمله شهرستان خنج استان فارس می شود که از محلی به نام بیدزرد در بالادست روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس جاری می شود را سهم دریاچه فصلی در شهر خنج شهرستان خنج استان فارس نمایم. بعد از آن روستای ابوالفضل (ع) دهستان چاه طوس بخش محمله شهرستان خنج استان فارس را می توان به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
    ۲- آرزوی اینجانب از تاریخ ۱۳۷۰/۱۲/۲۲ تا تاریخ ۱۳۷۶/۰۷/۳۰ که کارمند اداره آب و فاضلاب شهری بخش خنج شهرستان لارستان شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس بوده ام یا از تاریخ ۱۳۷۶/۰۸/۰۱ تا تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۲ که کارمند شرکت آب و فاضلاب شهری کلان شهر شیراز بوده ام یا از تاریخ ۱۳۸۸/۱۲/۱۳ تا هم اکنون که کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهر صدرا شرکت آب و قاضلاب شهری کلان شهر شیراز هستم یا درآینده که دوست دارم تا کارمند امور آب و فاضلاب شهری شهرستان خنج شرکت آب و فاضلاب شهری استان فارس باشم آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری برای شهرهای خنج و فیشور(شهرهای واقع در اطراف دریاچه فصلی کفه خنج) بوده است آرزویم پیگیری احداث تصفیه خانه فاضلاب روستایی برای روستاهای واقع دراطراف دریاچه فصلی کفه خنج بوده است چون با آب مناسبی که از تصفیه فاضلاب شهرها و روستاهای اطراف دریاچه فصلی کفه خنج به دست می آید می شود کمربند سبزی را به طول ۱۸ کیلومتر و عرض ۸ کیلومتری دراطراف مساحت ۱۳۰ کیلومتری اطراف دریاچه فصلی کفه خنج احداث کرد و شهر خنج را به مقصد فصل های پائیزی و زمستانی مسافران از سراسر کشور و فصل های بهار و تابستان پرمحصول تبدیل کرد.
    امام علی (ع) می فرمایند : کسی که آب و خاک یعنی نیروی طبیعی دارد و نیروی انسانی خود را برای بهره برداری به کار نمی بندد و با فقر و گدایی می گذراند نفرین و لعنت بر او باد.

  2. امراله مهماندوست فروردین 23, 1399

    دو نوع زمین خوار در کشور ایران داریم ۱- یکی شخص یا اشخاصی که به موقع و به اندازه رشوه خود را به الف – اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان … ب – اداره آب زیر زمینی شهرستان … پ – اداره واگذاری زمین برای توسعه کشاورزی در شهرستان … ت – اداره ثبت اسناد املاک … نمی دهد یا نمی دهند ۲- یکی شخص یا اشخاصی که به موقع و به اندازه رشوه خود را به الف – اداره شهرسازی شهرستان … ب – اداره روستا سازی شهرستان … پ – اداره ثبت اسناد املاک شهرستان … نمی دهد یا نمی دهند لطفا تهمت و افترا را بهانه نکنید و واقعیت موجود در کشور را منشر کنید.

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more