دانستنی های آب مقطر

دانستنی های آب مقطر

دانستنی های آب مقطر

در طول سالها، آب مقطر به شدت مورد بحث بوده است. آب، در اشکال مختلف آن، به عنوان مترادف زندگی شناخته شده است. آب مقطر یک نوع آب است که با استفاده از یک فرآیند ویژه به نام تقطیر تولید می شود. به توضیح ساده تر، این روشی است که H20 خالص با از بین بردن ناخالصی ها مانند فلزات و مواد معدنی تولید می شود. تفاوت آب مقطر و آب معمولی

همانطور که آب معمولی جوش می آید، شکل خالص آن به بخار تبدیل می شود که سپس برای تولید آب مقطر جذب و خنک می شود.اما بقایای فرآیند ناخالصی ها هستند. اگرچه این روش معمول است، اما هنگامی که برخی ترکیبات آلی موجود در آب دارای نقاط جوشی پایین تر ازآب خالص هستند، مشکلی ایجاد می شود که شامل ترکیبات شیمیایی فرار، آفت کش ها و علف کش ها است. در این مورد، ناخالصی ها را قبل از جوشاندن آب می گیرند. به همین دلیل باید از تکنیک های مختلف تقطیر از جمله فرایند اسمز معکوس استفاده کرد. تاثیر آب بر روی زیبایی شما

انواع مختلف آب

 

آب ممکن است بسته به منبع، محتوا و هدف متفاوت باشدو به طور گسترده ای به ۴ نوع طبقه بندی شود: آب آشامیدنی، آب مقطر، آب تصفیه شده و آب بهار. مزیت خرید دستگاه تصفیه آب UF

 

آب آشامیدنی

هر آبی که با هدف نوشیدن جمع آوری می شود، به عنوان آب آشامیدنی شناخته می شود. معمولا از یک منبع شهرداری جمع آوری می شود و برای مصرف روزانه تصفیه می شود. این نوع آب مواد تشکیل دهنده اضافی ندارد. این آب شامل عناصری مانند فلوراید،سدیم،پتاسیم،نیترات و نیتریت است تصفیه آب دریا

 

آب مقطر

 

همانطور که قبلا توضیح داده شد، آب مقطر یک نوع آب تصفیه شده است. جمع آوری این امر مستلزم یک فرایند خسته کننده از تصفیه است که نه تنها آلاینده ها، بلکه مواد معدنی طبیعی را نیز حذف می کند. این آب معمولا در صنایع استفاده میشود.

آب خالص

 

آب از هر منبعی که از آلاینده ها و مواد شیمیایی پاک شده است، آب خالص نامیده می شود. اسمز معکوس، فیلتراسیون کربن و تقطیر معمولا از روش های تصفیه استفاده می کنند.یکی از بزرگترین مزایا این است که مواد شیمیایی مضر در روند تصفیه حذف می شوند. با این حال، مانند آب مقطر، معمولا مواد معدنی نیز حذف می شوند.

آب بهار (معدنی)

این آب از منابع زیرزمینی جمع آوری شده است. بعضی از شرکت ها قبل از فروش به تصفیه آب می پردازند در حالی که دیگران در فروش آب به صورت واقعی خود معتقدند. با اینحال این انتخابی ایده آل برای آب آشامیدنی نیست. محققان در برخی از مارک های این نوع آبها فتالات، آرسنیک و کولیف را پیدا کرده اند. علاوه بر این، اگر چه بسیاری از این شرکت ها ادعا می کنند که آب از منابع طبیعی جمع آوری می کنند،ولی منابع این نوع آبها اغلب مشکوک هستند.

بنابراین، هنگامی که شما باید میان این گزینه ها یکی را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که کدام یک بهترین است، آب آشامیدنی به نظر می رسد بهترین انتخاب است. این تصمیم می تواند بر اساس محل اقامت شما متفاوت باشد. روش هایی وجود دارد که می توانید برای آزمایش کیفیت آب شیر در خانه خود استفاده کنید. انواع پساب صنعتی و تصفیه آب

برخی از مزایای انتخاب آب مقطر عبارتند از:

۱٫ کمک به اجتناب از بیماری های ناشی از آب

آلودگی نیتروژن در آب شیرین به عنوان یک عامل مهم در نقص زایمان کودک مانند اندام های دست و پا در نظر گرفته می شود. آب شهری نیز اغلب حاوی باریم است که به مشکلات قلب کمک می کند. همچنین به فشار خون بالا متصل شده است. محتوای دیگر آب آشامیدنی – مس – ممکن است باعث بیماری آلزایمر شود.. هنگامی که شما نمی توانید آب شیر مصرف کنید، آب مقطر یک راه حل خوب است زیرا به هیچ گونه بیماری نمی انجامد.

۲٫ تقطیر یک روش پاک کننده طبیعی است.

چرخه هیدرولوژیکی آب مسئول چگونگی توزیع و استفاده مجدد آب در اطراف زمین است. تقطیر یک روش تصفیه است که بسیار شبیه چرخه آب است. این فرآیند ابتدا آب را جوش داده و آن را بخار می دهد تا مواد معدنی و مواد شیمیایی ناخواسته را پشت سر بگذارد. بخار آنها را به صورت مایع تبدیل می کند با استفاده از تراکم و یا با روش اسمز معکوس هرگونه ناخالصی موجود درآب تا صفر کاهش می یابد.

۳٫ آب در شکل خالص آن جمع آوری می شود.

آب مقطر بیشتر در صنایع و آزمایشگاه ها استفاده می شود. همچنین دارای هیچگونه عطر و طعمی نیست.

۴٫ آلاینده ها به طور ایمن از بین می روند.

فلوراید، یک ماده شیمیایی است که معمولا در استخر شنا استفاده می شود، برای آب شیرین نیز استفاده می شود. شهرداری ها معمولا این روش را برای تصفیه آب قبل از ارسال آنها به خانه ها استفاده می کنند. بنابراین، آب شیر می تواند در هنگام مصرف به بدن شما آسیب برساند. از سوی دیگر، آب مقطر حاوی چنین مواد شیمیایی، فلزات سنگین، آفت کش ها یا آلاینده های رادیواکتیو نیست.

۵٫ دفع مواد مضر بدن .

آب مقطر می تواند سموم مضر بدن شما را حذف کند.

۶٫ شما بیشتر مواد معدنی مورد نیاز را از مواد غذایی دریافت می کنید.

مقادیر منظم مواد معدنی که بدن شما نیاز دارد از مواد غذایی که می خورید تامین میشود. با وجود اینکه آب مقطر نمیتواند مواد معدنی به بدن شما برساند ولی می توان آنها را با سایر منابع جایگزین کرد. به این ترتیب، می توانید از تاثیر مضر ناخالصی ها در دیگر اشکال آب جلوگیری کنید، اما همچنین از رژیم غذایی متعادل و سلامت خوب برخوردار شوید.

۷٫ در مقایسه با مزایا، بسیار گران نیست.

۸٫ گزینه بهتر در مقایسه با آب معدنی.

آب معدنی می تواند آرسنیک، فتالات، کولیوم و غیره داشته باشد که برای سلامتی شما مضر است. در حقیقت، ممکن است حاوی ناخالصی هایی مشابه آب شیرباشد.

خطرات آب مقطر

۱٫ تقطیر آب نمیتواند مواد افزودنی با نقطه جوش پایین را ازبین ببرد.

اگر شما تصمیم به نصب یک سیستم تقطیر آب در خانه می کنید، می توانید از آلودگی هایی که نقطه جوش نسبتا بالاتر از آب دارند خلاص شوید. با این حال، فرایند نمی تواند به حذف آن ناخالصی هایی که دارای نقطه جوش پایین تر هستند را حذف کند. این باعث می شود شما به طیف وسیعی از بیماری ها آسیب پذیر شوید. بسیاری از مواد معدنی مضر، مواد شیمیایی مانند کلر و مواد شیمیایی آلی فرار مانند حشره کش ها و علف کش ها در لیست قرار دارند. به دلیل نقطه جوش پایین تر، حتی آب مقطر فروخته شده تجاری دارای آثاری از این آلاینده ها است بنابراین فقط با یک روش اسمز معکوس میتوانید همه آلودگیها و مواد آلی را حذف کنید.

۲٫ افزایش اسیدیته بدن

۳٫ شما ممکن است از کمبود مواد معدنی رنج ببرید

مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به کمبود مواد معدنی شود.

کاربردهای آب مقطر

آب مقطر در بخش صنایع بسیار کاربرد دارد چرا که به دلیل عدم وجود ناخالصی در آب مقطر خطر رسوب املاح بر روی قطعات و ماشین آلات و ابزار وجود ندارد

شست شوی دستگاه لیزری

استفاده در چیلرها

آب نما

آکواریوم

دستگاه اکسیژن

صنعت دارو سازی

دندانپزشکی

مصارف صنعتی

مصارف آزمایشگاهی

مصارف پزشکی

هدف از استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی پیشگیری از بیماری های ناشی از آب آلوده است. یکی از شایع ترین مشکلات ناشی از آب لوله کشی سنگ کلیه است. سنگ های کلیه از رسوبات، شن و ماسه و گل تشکیل می شوند که معمولاً املاح بزرگتر از 5 میکرون در آب شهری در بدن یافت می شوند. این نمک ها موادی هستند که در ته یک فنجان چای یا یک قابلمه آب جوش ته نشین می شوند. با فیلتر کردن رسوبات موجود در آب آشامیدنی می توان از سنگ کلیه جلوگیری کرد.

آلومینیوم موجود در آب آشامیدنی در درازمدت به بیماری آلزایمر زودرس کمک می کند، یک بیماری تقریباً غیرقابل درمان ناشی از آب است و باید به حداقل برسد.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more