مصرف آب در زمان ورزش

مصرف آب در زمان ورزش

مصرف آب در زمان ورزش

مصرف آب در زمان ورزش

توصیه برای جلوگیری از کاهش آب بدن در زمان فعالیت و ورزش

مصرف آب در زمان ورزش | مواد مغذی، تنها از طریق غذا وارد بدن نمی شوند بخش عمده ای از مواد مغذی از طریق آب وارد بدن ما می شود پس نوشیدن آب سالم و عاری از میکروب نقش بسزایی در تامین مواد مغذی و سلامت ما دارد.در فصل گرما و همچنین در هنگام فعالیت های جسمی و ورزشی، توجه به تامین آّب بدن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

مصرف آب در زمان ورزش

۱- بهتر است فعالیت ورزشی خود را زمانی آغاز کنید که اطمینان داشته باشید که بدن شما دارای مقدار آب کافی باشد. لازم بذکر است نوشیدن آب قبل از فعالیت جسمی یا ورزشی ، هنگام فعالیت و بعد از فعالیت به مقدار کافی آب نوشیده شود.
۲- آب یک حلال قوی بوده که نقش بسزایی در انتقال مواد زائد به خارج از بدن ایفا می کند.

مصرف آب در زمان ورزش
۳- بین ۶۵ تا ۷۵ درصد از وزن بدن ما از آب تشکیل شده است. این در حالی است که هرچه درصد چربی بدن ما بیشتر باشد میزان آب کمتر است. پس تامین آب موردنیاز بدن نقش اساسی در عدم  تشکیل بافت چربی در بدن خواهد داشت.

۴- آب کمک شایانی در گردش خون در بدن ایفا می کند.
۵- از آنجا که در هنگام فعالیت های جسمی دمای بدن افزایش پیدا می کند آب دمای بدن را تنظیم می کند آب در زمان ورزش، حرارت را از بافت ها و اندام داخلی بدن دور می کند در غیر اینصورت، حرارت زیاد بدن صدمات جبران ناپذیری به بدن وارد می کند. جریان خون، باعث انتقال حرارت از داخل بدن به سمت پوست و ایجاد تعریق می گردد. تبخیر عرق از روی پوست باعث ایجاد خنکی و تعادل دمای بدن و عملکرد مناسب و سالم آن می شود.

مصرف آب در زمان ورزش

 

اهمیت مصرف آب در ورزش
نقش آب در ورزش
بهترین نوشیدنی هنگام ورزش
چرا هنگام ورزش تشنه می شویم
رفع تشنگی بعد از ورزش
بهترین نوشیدنی هنگام ورزش برای لاغری
قبل از ورزش چقدر اب بخوریم
میزان مصرف آب در ورزشکاران
امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

منابع و مآخذ

منابع و مآخذ اصول تصفیه آب ،چالکش امیری،ارکان دانش، ۱۳۹۲ روشهای نوین تصفیه، مهابی، شولا…Read more