مضرات شوری آب

مضرات شوری آب

مضرات شوری آب

مضرات شوری آب | بعضی از مردم فکر می کنند با استفاده از آب شور می توانند راهی برای تمیز کردن بدن از سموم ، آلاینده ها و سایر مواد مضر پیدا کنند ، در حالیکه بدن شما بطور طبیعی مواد زائد را از روش های مختلف دفع می کند ، نوشیدن آب شور می تواند صدمات جبران ناپذیری برروی بدن ایجاد کند.

شوری آب عبارت است از مقدار نمک های محلول در آب که این نمک ها از ترکیباتی مانند منیزیم سولفات ، نیترات ، جوش شیرین و سدیم کلراید و دیگر آلودگی های محلول در آب تشکیل می شود. شوری آب عامل مهمی در تعیین آب های طبیعی و فرآیندهای زیستی است. چرا آب تصفیه سالم تر است؟

نمک و بدن

بدن ما برای درست عمل کردن به مقدار کمی نمک احتیاج دارد.

بدن ما به نمک یا عنصر سدیم موجود در نمک برای حفظ تعادل شیمیایی بدن و واکنش متناسب نیاز دارد.

کلیه نمک بیش از حد بدن را بوسیله ادرار دفع می کند ولی هنگام استفاده از آب شور کلیه ها برای خارج کردن نمک از جریان خون تولید ادرار را افزایش می دهد و دو برابر حالت عادی فعالیت میکند که این افزایش فعالیت می تواند به شدت به کلیه ها آسیب برساند.
مضرات شوری آب

اثرات منفی نمک

نوشیدن آب شور یا آبی که مقدار نمک بیشتری دارد می تواند منجر به اثرات منفی شود . براساس یک مطالعه منتشر شده در مجله عربی پزشکی نوشیدن آب یا مقدار نمک و آهک بالا می تواند منجر به صدمات جدی به اندام های حیاتی بدن شود و بیماریهایی از قبیل : اسهال ناگهانی شدید ، ادرار مکرر ، سردرد شدید ، کم آبی و گیجی ، ضعف بدن ، تحلیل قوای جنسی و … شود.

همچنین آب شور باعث آسیب شدید به کلیه ها و کاهش روند عملکرد مفید بدن می شود.فواید و مضرات آب سرد بر سلامتی

کم آبی : در شرایط جدی تر نوشیدن آب شور می تواند منجر به مرگ شود.

بر اساس گزارشات سازمان حمایت از سلامت بشر نوشیدن آب با درصد شوری بالا و آهک بالا به مرور زمان بدن را بشدت دچار کم آبی شدید می کند، که حتی با نوشیدن آب نیز جبران نمی شود در نتیجه کلیه ها از کار افتاده و به ارگانهای حیاتی بدن آسیب رسیده و منجر به مرگ می شود.

نمک دریایی یا نمک غیر یددار

برخی از طرفداران نمک تصفیه شده یا رژیم غذایی متعادل ادعا می کنند که نمک دریایی و سایر اشکال نمک غیر یونیزه شده از نمک معمولی بهتر است . نمک اساسا از دو ماده معدنی اساسی تشکیل شده است : سدیم و کلر.

تولیدکنندگان نمک دریایی ،نمک را از رسوبات نمکی موجود در زمین درست می کنند.

طبق نظر انجمن قلب امریکا :معمولا نمک دریایی حاوی مواد معدنی بیشتری نسبت به نمک طبخ است در حالیکه نمک فرآوری شده این مواد معدنی موجود در آنهاست.

مضرات شوری آب

عدم تعادل الکترولیت

مقدار نمک بیش از حد در نوشیدنی می تواند باعث شود که کلیه ها بیش از حد کار کنند و منجر به خروج بیش از حد آب بدن شود که این امر موجب عدم تعادل الکترو لیت ها می شود و عدم تعادل الکترولیت ها که از کم آبی بدن یا هیدراته شدن بیش از حد بدن ایجاد می شود ، منجر به اختلالات ریتم قلب ، مشکلات عضلانی ، سردرگمی و حتی مرگ شود.انواع پساب صنعتی و تصفیه آب

حالت تهوع

دفع آب شور و آهک دار برای اغلب افراد بسیار مشکل است و می تواند منجر به تهوع شود.

اگر نوشیدن آب شور با غلظت نمک بیش از حد تعیین شده ادامه دار باشد ، می تواند باعث بروز پوسیدگی در مری و درد عضلانی شود و به گلو و دهان آسیب برساند.

کاهش سطح کیفی خاک کشاورزی

با شور شدن دریاچه ها و دریاها و آبهای زیرزمینی و چاهها ، خاک های کشاورزی کیفیت خود را از دست داده و به گیاهان قابل کشت در این زمین ها آسیب می رساند و می تواند منجر به کاهش سطح تولید باغات و گیاهان شود.فیلتر ممبران TEC

مضرات شوری آب

شرکت تصفیه سازان مهر اولین فروشگاه اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی

بهترین کود برای خاک شور
کودهای ضد شوری
آب شور چه آسیبی به گیاه میزند
تاثیر شوری آب بر گیاهان
آیا خیار به شوری آب مقاوم است
تاثیر آب شور بر رشد گیاهان
اثر شوری خاک بر رویش دانه ها
تاثیر آب شور بر گیاهان
امتیاز دهید post

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more