نحوه عملکرد مخزن دستگاه تصفیه آب

نحوه عملکرد مخزن دستگاه تصفیه آب

نحوه عملکرد مخزن دستگاه تصفیه آب

در طول تاریخ از مخازن چوب ، سرامیک و سنگ به عنوان مخازن آب استفاده شده است.

طراحی یک مخزن آب یا ظرف نباید آسیبی به آب وارد کند و کاملا آنتی باکتریال باشد.

آب مستعد به آلوده شدن توسط تعدادی از تأثیرات منفی محیط ، از جمله باکتری ها ، ویروس ها ، جلبک ها ، تغییر در مواد معدنی وتجمع گاز انباشته شده است.

مخزن آب برای رفع و کاهش این اثرات منفی تولید میشود. آب های زیر زمینی

مخازن آب ساخته شده از مواد فودگرید  از انتقال جلبک ها ، باکتری ها و ویروس ها به افراد یا حیوانات جلوگیری میکند.

مخزن آب ظرفی برای ذخیره آب است.

مخازن آب برای تأمین ذخیره آب برای استفاده در بسیاری از مصارف ، آب آشامیدنی ، گیاهان ،تهیه مواد غذایی و همچنین بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.دلیل فشار کم آب در دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

 

پارامترهای مخزن آب شامل طراحی کلی مخزن و آسترمناسب است. برای ساخت مخزن آب از مواد مختلفی استفاده می شود: پلاستیک (پلی اتیلن ، پلی پروپیلن) ، فایبرگلاس مخازن ذخیره سازی از جنس پلی اتیلن (پلی اتیلن با چگالی متوسط، است که محصولی با کیفیت سخت و بادوام ایجاد می کند که سالها استفاده را ارائه می دهد.آب شیرین کن خانگی

 

مخزن دستگاه تصفیه آبتمام مخازن آب  مخازن سپتیک تنظیم شده از پوشش خاک دارای گواهینامه برای تأمین آب آشامیدنی ، محیط زیست ایمن و کاملاً قابل بازیافت هستند.

مخازن آب پلاستیکی موجود در زیر برای استفاده های چند منظوره ایده آل است: ذخیره آب آشامیدنی سالم ذخیره طولانی مدت آب ، تهیه پشتیبان اضطراری در مخازن ذخیره آب خانگی دستگاه های تصفیه آب با مخازن ذخیره سازی می توانند بدون تأخیر آب را تخلیه کنند زیرا آب تمیز در حال حاضر در داخل دستگاه ذخیره می شود. سپس آب درون دستگاه تصفیه آب فیلتر می شود و در مخزن ذخیره می شود تا آب تصفیه شده را تشکیل دهد.

نحوه کارکرد مخزن تصفیه آب

مخزن های تصفیه آب خانگی دو قسمت دارند:  در یک قسمت مخزن  آب تصفیه شده و آماده مصرف ذخیره می‌گردد و در بخش دیگر هوای فشرده بهمراه دیافراگم باد، یک جداره انعطاف پذیر این دو بخش را از یکدیگر جدا می‌سازد. هنگامی که شما شیر روی سینک  را باز میکنید، فشار هوا از طریق دیافراگم به آب داخل مخزن وارد می‌شود و باعث میگردد که آب تصفیه شده  با فشاری مناسب و مطلوب برای مصرف از شیر روی سینک خارج گردد. معرفی دستگاه تصفیه آب بدون مخزن و برقی به روش UF

مخازن فشار هوا و اسمز معکوس بین هوای خارجی و داخل مخزن هوای کم وجود دارد. این فشار هوا است که هنگام باز کردن شیر آب ، آب را از مخزن بیرون می آورد.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس ، که معمولاً به عنوان دستگاه تصفیه آب RO شناخته می شود ، بهترین فناوری تصفیه آب خانگی موجود در حال حاضر است.

مخزن دستگاه تصفیه آبدستگاه های تصفیه آب جدید به برخی از جدیدترین فناوری ها مجهز شده اند تا اطمینان حاصل کنید که شما ۱۰۰٪ آب سالم می نوشید.

 

دستگاه های تصفیه آب Next Gen RO از فرآیند تصفیه چند مرحله ای RO + UV + UF + TDS Control + UV در مخزن استفاده می کنند تا آب برای مصرف آن کاملاً ایمن باشد.

سیستم اسمز معکوس شامل یک مکانیسم تصفیه آب ساده است. سیستم تصفیه شامل عبور آب یا حلالهای دیگر از طریق غشای نیمه نفوذ پذیر است. غشاء محلولهای محلول در آب را آلوده می کند. این فرآیند انواع آلودگی مانند یون ، سموم دفع آفات ، میکروارگانیسم ها و مواد شیمیایی دیگر را از آب فیلتر می کند. این فرآیند تصفیه یکی از مؤثرترین روشهای تصفیه آب است. نمک زدایی فرآیند از بین بردن نمک از آب دریا است و بسیاری از کارخانه های تصفیه آب اکنون با استفاده از این روش Reverse Osmosis برای مقابله با بسیاری از مسائل مربوط به آب استفاده کرده اند. آلودگی آب های زیرزمینی

 

تصفیه آب های مختلف RO محدوده ذخیره سازی متفاوتی دارند. برخی مخازن ذخیره تصفیه آب به اندازه ۵ لیتر و برخی دیگر به اندازه ۱۵ لیتر است. شما می توانید براساس نیاز خود یک دستگاه تصفیه آب RO جدید را برای خانه خود خریداری کنید.

دستگاه های تصفیه آب روشی مناسب برای فیلتر کردن هرگونه آلاینده بیولوژیکی، مواد شیمیایی ناخواسته، جامدات معلق یا گازهای آب آلوده هستند. این ممکن است در بسیاری از آزمایشات مختلف در انواع رشته های شیمی، زیست شناسی یا فیزیک مفید باشد.

امتیاز دهید post

Comments (4)

  1. امیرمهدی خلعتبری دی 19, 1398

    سلام چندوقتی هست که دستگاه تصفیه اسمز معکوس خریدم وبرام جالب بود نحوه کارکرد قطعات مختلفش روبدونم هم از تکنسین که برای نصب اومده بودن جویا شدم وهم سایتهای داخلی و هم سایت خوب شما که مطالب جالب ومفیدی میزاره ممنونم

  2. شهلا رحمتی دی 21, 1398

    باعرض سلام واحترام مخزن دستگاههای تصفیه یکی از اجزای مهم دستگاههای تصفیه محسوب میشن که قابلیت ذخیره آب رو دارن ودر مواقعی که جریان
    آب شهری قطعه از آب داخل مخزن استفاده میکنیم.ممنون

  3. سعید غفاری دی 22, 1398

    ممنون از مطلبی که گذاشتین واقعا برام جالب بود بدونم مخزن دستگاه چه جوری کارمیکنه وعملکردش چیه

  4. محمد مجیدی بهمن 13, 1398

    سلام مخزن دستگاههای تصفیه ب نظرم یکی از قسمت های مهم وکارکردی هستن که هم در میزان فشار آب خروجی تاثیر دارن وهم درذخیره ونگهداری آب مخصوصا مواقعی که آب شهری قطع هست میشه از آب ذخیره داخل مخزن استفاده کرد واین خیلی خوبه.

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more