کلسیم و منیزیم در آب

کلسیم و منیزیم در آب

کلسیم و منیزیم در آب

کلسیم از عنصرهای شمیایی جدول تناوبی است. نشانه کوتاه آن Ca و عدد اتمی آن ۲۰ است.

کلسیم فعالیتهای زیادی رادربدن برعهده دارد از جمله:

· ضربان قلب را تنظیم می‌ کند.

· در تنظیم کار سیستم اعصاب بدن نقش اساسی دارد.

· کلسیم عامل استحکام استخوان هااست.

· کلسیم برای انقباض عضلات ضروری است و تا کلسیم وجود نداشته باشد حرکت امکان‌پذیر نیست.

· بی خوابی را کاهش می‌دهد.

· در متابولیسم آهن بدن مؤثر است. تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده و آب قلیایی ، آب مقطر ، اسیدی

چرا کلسیم در آب وجود دارد؟

کلسیم به طور طبیعی در آب موجود است. این عنصر ممکن است از سنگ هایی مانند سنگ آهک، سنگ مرمر، کلسیت، دولومیت، گچ، فلوریت و آپاتیت ایجاد شود. کلسیم تعیین کننده سختی آب است، زیرا می تواند در آب به عنوان یون های Ca2 + یافت شود. منیزیم نیز یک عامل تعیین کننده سختی است. آب سخت و آب نرم

کلسیم در مواد ساختمانی مختلف مانند سیمان، آهک و بتن وجود دارد. در صنایع دندانی کلسیم به عنوان یک بلوتر استفاده می شود و به آلومینیوم، مس و آلیاژهای سرب اضافه می شود. کلسیم می تواند دی اکسید گوگرد را از اکسید صنعتی استخراج کند، و قبل از تخلیه، اسید سولفوریک را خنثی کند. سایر نمونه های کاربرد کلسیم عبارتند از کلرید کلسیم به عنوان سفید کننده و برای ضد عفونی، فسفات کلسیم در صنایع شیشه ای و چینی، کلسیم پلی سولفید و هیدروکسید به عنوان فلوکولانت در تصفیه فاضلاب، و فلوراید کلسیم به عنوان عامل سدیم در صنایع مینای دندان، در طیف سنجی اشعه ماوراء بنفش و به عنوان یک ماده خام برای تولید اسید مایع مورد استفاده است. کلسیم نیز ممکن است برای حذف کربن و گوگرد از آهن و آلیاژهای آهن و برای تخلیه روغن استفاده شود. تصفیه کادمیوم و کاتالیست و کاتیون فلزی موجود در آب

کلسیم اغلب به طور مثبت بر کیفیت خاک تاثیر می گذارد و از ترکیبات مختلف به عنوان کود استفاده می شود.

اثرات زیست محیطی کلسیم در آب چیست؟

کلسیم نیاز به رژیم غذایی مناسب برای همه ارگانیزم ها به غیر از حشرات و باکتری ها دارد. کربنات کلسیم اسکلت اکثر موجودات دریایی و لنزهای چشمی است. فسفات کلسیم برای ساختار استخوان و ساختار دندان موجودات زمین مورد نیاز است. گیاهان به طور عمده حاوی کلسیم اگزالات هستند. ذخیره کلسیم در گیاهان حدود ۱٪ از جرم خشک آنهاست. آهن و پتاسیم موجود در آب

کلسیم عمدتا مسئولیت سختی آب را بر عهده دارد و همچنین مسمومیت سایر ترکیبات را نیز تحت تاثیر قرار دهد. عناصر مانند مس، سرب و روی در آب نرم خیلی سمی هستند.

ترکیبات مختلف کلسیم ممکن است سمی باشد.

برخی از اثرات زیست محیطی سختی آب عبارتند از سخت شدن تجهیزات داخلی، زیرا درجه حرارت بالا باعث سخت شدن کربنات می شود. این ممکن است طول عمر تجهیزات را کاهش داده و باعث افزایش ضایعات خانگی شود. کربنات کلسیم با مواد شوینده و مواد پاک کننده تعامل دارد. ادغام آنها باهم باعث کاهش کارایی مواد شوینده می شود که در نتیجه باعث افزایش مصرف مواد شوینده و خرید نرم کننده ها خواهد شد.

نرم کردن آب باید اغلب با استفاده از مبدل های یونی انجام شود. مضرات استفاده از آب آلوده

اثرات بهداشتی کلسیم در آب چیست؟

کلسیم یک ماده معدنی است که در بدن انسان حدود ۱٫۲ کیلوگرم موجود است. هیچ عنصر دیگری در بدن وجود ندارد. فسفات کلسیم یک ماده نگهدارنده است و باعث ایجاد استخوان و دندان می شود، همراه با ویتامین D. کلسیم نیز در بافت عضلانی و در خون وجود دارد. این امر برای توسعه غشای سلولی و تقسیم سلولی ضروری است و این امر تا حدی مسئول انقباض عضلانی و لخته شدن خون است. کلسیم فعالیت غشا را تنظیم می کند، وبه انتشار هورمون کمک می کند، pH بدن را تثبیت می کند .به منظور تحریک این عملکرد بدن، مصرف روزانه حدود ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم برای بزرگسالان توصیه می شود. این ممکن است با مصرف لبنیات، غلات و سبزیجات سبز به دست آید.

کربنات کلسیم به عنوان یک معالجه اسید معده عمل می کند و ممکن است برای حل معضل گوارشی استفاده شود.

به دلیل غلظت بالای کلسیم، آب سخت ممکن است در تقویت استخوان ها و دندان ها کمک کند. همچنین ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. سختی آب باید بالاتر از ۸٫۴ درجه سانتیگراد باشد. کربنات کلسیم اثر مثبت بر روی لوله های آب سرب دارد، زیرا پوشش کربنات سرب لایه محافظتی را تشکیل می دهد. این مانع از انحلال سرب در آب آشامیدنی می شود و از این طریق مانع ورود آن به بدن انسان می شود.

هنگامی که مقدار زیادی کلسیم مصرف می شود، ممکن است اثری منفی بر سلامت انسان بگذارد. دوز مرگبار کلسیم مصرفی خوراکی حدود ۵-۵ میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن است. و در هنگام تماس با پوست، چشم ها و غشاهای مخاطی، کلسیم فلزی است که پوست را از بین می برد.مقادیر بالای کلسیم موجب زردی دندانها ،پوسیدگی مینای دندان،و شکستگی استخوانها خواهد شد.

منیزیم

منیزیم فلزی است به رنگ سفید یا نقره‌ای با نماد Mg، عدد اتمی ۱۲، وزن اتمی۲۴٫۳۰۵۰ و ساختار بلور آن شش گوش یا هگزاگونال متراکم است. منیزیم هشتمین عنصر فراوان در پوسته زمین و سومین عنصر فراوان و محلول در آب دریاست.

آب آشامیدنی جهانی و نوشیدنی حاوی مقادیر متوسط ​​تا منیزیم (۱۰ تا ۱۰۰ ppm) می تواند به طور بالقوه از ۴٫۵ میلیون بیماری قلبی و سکته مغزی در هر سال در سراسر جهان جلوگیری کند. این پتانسیل با شاخص های مرگ و میر جهانی در سال ۲۰۱۰ محاسبه شده است و همراه با مقادیر اخیر ارتباط متقابل آب و منیزیم با بیماری های قلبی و مرگ و میر ناشی از سکته مغزی است. رژیم غذایی تغذیه مدرن که دارای کم منیزیم و گسترش جهانی است، این پتانسیل منحصربفرد آب آشامیدنی را به خوبی مورد بررسی قرار می دهد، به خصوص در مناطقی که مصرف منیزیم منفی کم است

مطالعات اخیر تأثیر منیزیم با مقادیر زیاد را در از بیماریهای قلبی عروقی تأیید می کند ، نقش ایده ای که طولانی و مستحکم شناخته شده است.

منیزیم بیش از حد موجب آتروژنز و لخته شدن نامناسب، گشادی یا تنگی تنه عروق، عدم تعادل الکترولیتی و میزبان سایر پروسه های سلولی، بیوشیمیایی و فیزیولوژیکی حیاتی است .

کافی و فرضیه

افرادی که در مناطقی با آب کم منیزیم و یا منیزیم بیش از حد زندگی می کنند، میزان بالای حمله قلبی و سکته مغزی را بالا می برند، که بیشتر از افرادی است که در مناطقی از آب با منیزیم حد استاندارد زندگی می کنند که به نظر می رسد از این بیماری محافظت می شوند. در واقع، داده ها به ما می گویند که مصرف آب آشامیدنی در حد استاندارد ​​منیزیم (حداقل ۱۰ ppm و حداکثر ۴۰ ppm و بالاتر) می تواند موجب کاهش مرگ و میر قلب و عروق شود

کدام فن آوری های تصفیه آب برای حذف کلسیم از آب استفاده می شود؟

حذف یون های کلسیم و منیزیم از آب توسط نرم کننده های(تصفیه کننده های آب)

آب انجام می شود. اینها مبدلهای یونی هستند که معمولا حاوی یونهای Na + هستند که آزاد شده و جایگزین های یون Ca2 + و Mg2 + می شوند.پس از حذف این یون ها از آب باید توسط فیلترهای املاح معدنی ، مینرال های مورد نیاز و مفید بدن به حد استاندارد به آب اضافه شود.

با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی و بهره گیری از روش اسمز معکوس علاوه بر حذف کلیه املاح و سختی محلول درآب، آب را سبک تر و گواراتر و با کیفیت تر می کند ،آب را قلیایی کرده و اسیدیته بودن آن را کاهش میدهد و همچنین کلیه املاح مورد نیاز بدن ما از جمله (پتاسیم و منیزیم، سدیم، یون های مثبت مفید و….) را توسط فیلتر mineral و super mineral به آب اضافه می کند. لذا صرف هزینه برای خرید دستگاههای تصفیه آب خانگی نه تنها اقتصادی است بلکه به نوعی سرمایه گذاری برروی سلامتی افراد محسوب می شود.

هر دستگاه تصفیه آب خانگی دارای فیلتری درون خود است که می تواند ناخالصی های موجود در آب را جدا کند. البته هر فیلتر وظیفه خاصی برای جداسازی ناخالصی های آب دارد. بنابراین اکثر دستگاه های تصفیه آب خانگی دارای چندین لایه فیلتراسیون برای حذف برخی ناخالصی های فیزیکی، شیمیایی و بهداشتی آب در هر مرحله هستند. این ناخالصی ها می توانند کثیفی، خاک، زنگ، میکروارگانیسم ها، ویروس ها، ماسه، گرد و غبار، ترکیبات شیمیایی و غیره باشند.

انواع فیلترهای آب خانگی برای مراحل مختلف نظافت طراحی شده اند. برخی فقط فیلترهای جداسازی ذرات جامد دارند، در حالی که برخی دیگر قادر به حذف میکروب ها هستند. اما بهترین آنها دستگاه های سری با استفاده از فیلترهای غشایی یا فیلترهای RO هستند. این فیلتر دارای بالاترین سطح تصفیه آب است و هر نوع ترکیبی مانند نیترات یا فلزات سنگین را حذف می کند.

با ما سلامتی و نشاط روزافزون را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

One Comments

  1. سما دی 24, 1402

    دلیل وجود ضریب های کلسیم و منیزیم در TH چیست؟

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more