آب سالم برای دام و طیور

آب سالم برای دام و طیور

آب سالم برای دام و طیور

کانال های آبیاری اغلب به عنوان منابع برای آب آشامیدنی دام مورد استفاده قرار می گیرند اما اغلب از منابع دیگر، از جمله منابع بی کیفیت استفاده می شود. آب بسیار شور یا آب حاوی عناصر سمی ممکن است برای سلامتی حیوانات خطرناک باشد و حتی ممکن است شیر ​​یا گوشت آنها برای مصرف نامناسب باشد. در چنین مواردی، تهیه یک جایگزین با کیفیت خوب می تواند مشکل را به حداقل برساند.چرا آب تصفیه سالم تر است؟

استفاده از آب معدنی برای حیوانات

در مناطق خشک و نیمه خشک جهان، دام ها معمولا برای چندین ماه سالانه آب آشامیدنی ضعیف یا ناقص استفاده می کنند. این منابع از چاه های کوچک، کانال ها، جریان ها و یا حفره های آب استفاده می کنند که تنها برای آبیاری مناسب است. گاهی اوقات چنین آبی دارای نمک زیاداست که ممکن است موجب تخریب فیزیولوژیکی یا حتی مرگ در دام شود. اثر اصلی آن افسردگی اشتها، که معمولا ناشی از عدم تعادل آب است. شایع ترین عوارض آب حاوی سطح بالایی از منیزیم ،اسهال است. آشنایی با روش اسمز معکوس در تصفیه آب

در ارزیابی قابلیت استفاده از آب های خاص، شرایط محلی و دسترسی به منابع جایگزین نقش مهمی ایفا می کند و تعدادی از عوامل باید مورد توجه قرار گیرد:

منبع آب: چاه های کوچک و آبهای کم عمق بیشتر از چشمه های بزرگتر وآبهای جاری احتمال دارد که آلوده شوند یا آب های با کیفیت پایین تولید کنند. همچنین آب های زیرزمینی احتمالا از لحاظ شیمیایی بی کیفیت تر از آب های سطحی هستند.

تغییرات فصلی: آب در فصول مرطوب ممکن است در دوره های خشک و داغ نامناسب باشد زیرا: (a) افزایش شوری طبیعی به دلیل تبخیر در این دوره ها؛ (b) افزایش مصرف آب توسط حیوان به علت گرما و افزایش مصرف غذای خشک؛ (c) تبخیر بسیار بالا از حوضچه های آبیاری یا مخازن ذخیره شده در این دوره ها با افزایش غلظت نمک بالاتر؛(d) افزایش دمای آب.

سن و شرایط حیوانات: حیوانات شیرده، جوان و ضعیف معمولا حساسیت بیشتری دارند.ترکیبات آلی مضر محلول در آب

ترکیب غذا: مراتع خشک و مواد خوراکی حاوی پروتئین بالا در جایگاه گیاهان زودرس سبز ممکن است تحمل شوری حیوان را به دلیل رطوبت پایین خوراک و محتوای نمک بالاتر کاهش دهد میکروارگانیسم های بیماری زا

گونه ها: تنوع در تحمل به شوری آب بین گونه های حیوانات متفاوت است.

مگر اینکه آنها قبلا محروم از آب بوده اند،زیرا حیوانات می توانند مقادیر متوسط ​​آب شور را برای چند روز بدون هیچ عوارضی مصرف کنند.

تغییرات ناگهانی از آب با شوری کم به آب بسیار شور موجب مشکلات بیشتری نسبت به تغییر تدریجی آن می شود؛

حیوانات می توانند برای مدت کوتاهی با آب بسیار کم زندگی کنند. دوره های طولانی نیاز به نظارت دقیق تر دارند، اما در هر صورت یکی از مراحل زیر ممکن است مفید باشد: آموزش تنظیم فشار دستگاه تصفیه آب خانگی

استفاده از دستگاههای تصفیه آب

در صورت موجود بودن تجهیزات آب را رقیق کنید

تبخیر (روش های مختلف موجود)؛

کنترل آب با استفاده از پوشش گیاهی در امتداد جریان آن و یا منبع آب باران؛

برای تخلیه رسوبات، حوضچه های پاکسازی را فراهم کنید.

مواد سمی در آب حیات وحش

تعدادی از مواد یا یون های سمی وجود دارد که باعث ایجاد سمیت در حیوانات می شود. این ها گاهی طبیعتا در آب اتفاق می افتند، اما اغلب آنها نتیجه فعالیت های انسان، از جمله دفع زباله ها هستند. مواد سمی در آب طبیعی معمولا در غلظت های بسیار پایین تر از میزان سمی هستند. اگر مقدار غیرمعمول بالا و سمی یافت می شود، این اغلب به وجود برخی از منابع خارجی آلوده مانند فاضلاب مرتبط می شود و استفاده از آب باید تا زمانی که منبع عنصر سمی در آن قرار دارد، کاهش یابد یا حذف شود.

سموم معمولی شامل بسیاری از عناصر معدنی، ضایعات ارگانیک، موجودات بیماری زا و علف کش ها و آفت کش ها و بقایای آنها هستند. این ممکن است مستقیما برای حیوانات سمی باشد، باعث شود که در حیوان ذخیره شود و محصول خوراکی آن نا امن باشد یا ناسالم برای مصرف انسان باشد.

آکادمی ملی علوم (۱۹۷۲ و ۱۹۷۴) دستورالعمل هایی را در رابطه با میزان ایمن بسیاری از عناصر غیر آلی سمی در آب آشامیدنی دامداری تهیه کرده است. آنها براساس مقادیری است که معمولا در سطح قابل استفاده و آبهای زیرزمینی یافت می شود و لزوما در محدوده تحمل حیوانات نیست. این روش در نظر گرفته شده است زیرا غلظت سالم این مواد به عوامل بسیاری بستگی دارد، از جمله میزان مصرف آب هر حیوانی و وزن حیوان هر روز آن.

شایع ترین مشکلات مدیریت مربوط به فلوراید، آهن، نیترات و یا سولفید هیدروژن است. اکثر مشکلات فلوراید ذکر شده در واقع سمی نیست؛ در عوض، فلوراید سبب خارش و مشکلات استخوانی می شود. در مناطقی که آب فلوراید تنها منبع آب آشامیدنی دام است، باید تلاش شود تا میزان انباشت تبخیر را به حداقل برساند. اگر در فصول خاصی از آب فلوراید بالا استفاده شود، جایگزینی آن با آب تصفیه شده مفید خواهد بود. یک روش جایگزین، حفظ مقدار آب فلوراید کم برای استفاده از سهام جوان است، زیرا این بیشترین سن حساس، به ویژه قبل از فوران دندان دائمی است.

مشکلات مسمومیت زمانی افزایش می یابد که علوفه مصرف شده با همان آب سمی بالقوه آبیاری می شود. گیاهان نمک را جذب می کنند، در نتیجه خطر ابتلا به سمیت حیوانات را افزایش می دهد، در حالی که هر دو منبع غذا و آب برای بیش از سطوح بحرانی ترکیب می شوند. این نیز ممکن است با یک عنصر مانند سلنیوم رخ دهد.

مسمومیت با نیترات و نیتریت ها نباید با سطوح کمتر از مقادیر توصیه شده رخ دهد. با این وجود، به علت بالا بودن میزان نیترات در جلبکها، نمیتواند باعث افزایش رشد جلبکها شود. هیچ ارتباط مستقیمی بین رشد جلبکهای سنگین و مرگ و میر دام وجود ندارد. محققان به این نکته اشاره دارند که تجزیه ناگهانی جلبکها ممکن است شرایطی را فراهم کند که باعث رشد بوتولیسم شود.

همه ترکیبات غیر معمول در آب آشامیدنی حیوانات سمی نیستند. بعضی فقط باعث مشکلات مدیریتی یا ناراحتی می شوند. به عنوان مثال، یک مشکل رایج در استفاده از آب های زیرزمینی پایین سطح سولفید هیدروژن است. اگر چه به تنهایی آن را به حیوان آسیب نمی رساند، بوی ادرار آنهارا به شدت زننده میکند. آب حاوی سولفید هیدروژن نیز به دلیل شکل گیری اسید سولفوریک مشکل خوردگی را برای مخازن یا تجهیزات آبیاری ارائه می دهد.

با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی ما و بهره گیری از روش اسمز معکوس علاوه بر حذف کلیه املاح و سختی محلول درآب، آب را سبک تر و گواراتر و با کیفیت تر می کند و همچنین کلیه املاح مورد نیاز بدن ما از جمله (پتاسیم و منیزیم، سدیم، یون های مثبت مفید و….) را به آب اضافه می کند. لذا صرف هزینه برای تصفیه آب خانگی نه تنها اقتصادی است بلکه به نوعی سرمایه گذاری برروی سلامتی افراد محسوب می شود.

همانطور که از نام آن پیداست، دستگاه های تصفیه آب خانگی با دستگاه های تصفیه آب صنعتی متفاوت هستند و می توان از آنها در محیط های خانگی استفاده کرد. فضای زیادی را اشغال نمی کند و نسبت به تجهیزات بزرگ صنعتی می تواند آب را با دقت و حرفه ای بیشتری تصفیه کند.

این واحدها از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و می‌توانند با حذف آلودگی آب، آب مضر و بدبو، آب شفاف و باکیفیت را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند. خوشبختانه این نوع دستگاه تصفیه آب می تواند در منزل و همچنین در شرکت ها و کارخانه ها بدون آسیب رساندن بیش از حد به مجموعه استفاده شود.
یکی از ویژگی های مهم دستگاه های تصفیه آب خانگی این است که می توان آنها را با توجه به کیفیت آب هر منطقه تنظیم کرد. یعنی اگر در روستاها از تصفیه آب خانگی استفاده شود، آب خانگی از نظر شوری دارای شرایط خاصی است که می توان آن را دقیقاً تنظیم کرد. علاوه بر این به دلیل شرایط خاص در شهرهای مختلف، تنظیمات دستگاه های آب شیرین کن خانگی نیز متفاوت خواهد بود.

با ما سلامتی و نشاط روزافزون را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

 

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts