آب معدنی یا آب تصفیه شده

آب معدنی یا آب تصفیه شده

آب معدنی یا آب تصفیه شده

آب معدنی یا آب تصفیه شده

بهتر است کدام را بنوشیم؟

امروز به دلیل عدم اطمینان از سلامتی آب آشامیدنی لوله کشی در اکثر مناطق و شهرها مردم به استفاده از آب معدنی گرایش پیدا کرده اند. ما در اینجا تلاش داریم تا به طور منطقی عمده ترین تفاوت های آب معدنی و آب تصفیه شده را بیان کنیم. در اینجا ذکر این نکته ضروریست که متاسفانه در برخی از موارد تبلیغات ناآگاهانه برخی از تولیدکنندگان آب معدنی باعث شده که مردم گمان کنند آب های کرو ، املاح معدنی غنی و طبیعی هستند برای بدن مضر هستند.

آب معدنی اصطلاحی است که بسیاری از ما سالها پیش تحت تاثیر تبلیغات غلط برخی از تولیدکنندگان به آن می گوییم . در اینجا به ذکر چند نکته و مقایسه اشاره می کنیم که کمک شایانی در انتخاب ما خواهد کرد.

۱- بسیاری از آبهای معدنی حاوی املاح مضر هستند:

تحقیقات علم و مختلف برروی انواع مختلف از آب معدنی نشان می دهد که آب معدنی نه تنها دارای املاح مفید نیستند بلکه دارای املاح سنگین غیرقابل جذبی هستند که باعث انواع بیماری ازجمله : سنگ کلیه و نارسایی کلیه و فشارخون و مشکلات گوارشی و… خواهد شد.

۲- آفتاب و گرما و یخ زدگی

بطری های آب معدنی باعث سرطان زا شدن آب می شود طبق تحقیقات انجام شده نوشیدن در شرایط طبیعی از بطرهای پلاستیکی هیچ منع بهداشتی ندارد ولی از آنجا این بطرهای معمولاً در معرض نور خورشید و در فضای باز یا در یخچال به شکل فریزشده نگهداری می شوند، متخصصان هشدار دادند نوشیدن آب از بطری پلاستیکی، خطر داخل شدن مواد شیمیایی سمی به درون بدن را تا ۸۰% افزایش می دهد.

آب معدنی یا آب تصفیه شده

۳- بطرهای آب معدنی:

با توجه به تنوع و گستردگی آب های معدنی در سطح کشور، و همچنین سود کلانی که در این تجارت وجود دارد ، تعدادی از فرصت طلبان و سود جویان غیرمتعهد را وسوسه می کند تا اقدام به تولید و توزیع آب های معدنی غیر بهداشتی و غیر استاندارد کنند. اما استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی بهترین و مطمئن ترین راه برای تامین آب سالم وی ری از میکرب می باشد.

۴- استفاده از مواد نگهدارنده:

طبق تحقیقات انجام شده، بطری های آب معدنی در کشورهای اروپایی و پیشرفته بیشتر از یک هفته تاریخ انقضاء ندارد. اما در ایران گاهاً یک تا چندین سال بطرهای آب معدنی تاریخ انقضاء دارد؟؟؟ به طور طبیعی آب سالم آبی است که وقتی در محیطی در بسته و راکد باقی می ماند ظرف ۴۸ ساعت  شروع به تجمع جلبگ و گندیده شدن می کند.
حال با همین آزمایش ساده تهیه ۱ ظرف آب معدنی قراردادن ۱ هفته ای یا بیشتر در محیطی در بسته و راکد به داشتن مواد نگهدارنده در بطری های آب معدنی پی خواهیم برد.
استفاده از این مواد نگهدارنده(خاورایر) در آب که ماده ای بدون رنگ و بو می باشد برای سیستم ایمنی بدن بسیار مضر و سرطان زا می باشد.

آب معدنی یا آب تصفیه شده

آب معدنی یا آب تصفیه شده

۵- کمک به حفظ محیط زیست:

همانطور که می دانیم صدها سال طول می کشد تا بطری های پلاستیکی رها شده در طبیعت تجزیه شود بطری های پلاستیکی بسیار محیط زیست را آلوده می کند و در ردیف زباله های تجزیه ناپذیر قرار می گیرد. ما می توانیم با استفاده از تصفیه آب های خانگی علاوه به تامین آب سالم و عاری از میکروب، سهم بسزایی در توقف تولید این زباله داشته باشیم و به اندازه خودمان در حفظ محیط زیست موثر باشیم.

دستگاه تصفیه آب

مضرات آب لوله کشی

آب تصفیه شده چیست

فروش آب تصفیه شده

آب معدنی بهتر است یا آب آشامیدنی

تفاوت آب معدنی با آب آشامیدنی

ایاجوشاندن اب معدنی ضرر دارد

جوشاندن آب تصفیه شده

مضرات آب شهری

آب لوله کشی خانه ها چگونه تهیه میشود

کدام آب تصفیه شده است

فیلتر آب لوله کشی

چگونه اب لوله کشی را تصفیه کنیم

آب لوله کشی تهران

مضرات آب تهران

مضرات آب لوله کشی

آب لوله کشی خانه ها چگونه تهیه میشود

مضرات آب شهری

فیلتر آب لوله کشی

آب لوله کشی خانه ها چگونه تهیه و قابل آشامیدن می شود

آب تصفیه شده چیست

آب آشامیدنی چگونه تهیه میشود کلاس دوم

آیا آب تهران نیاز به تصفیه دارد

 

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

منابع و مآخذ

منابع و مآخذ اصول تصفیه آب ،چالکش امیری،ارکان دانش، ۱۳۹۲ روشهای نوین تصفیه، مهابی، شولا…Read more