آهن و پتاسیم موجود در آب

آهن و پتاسیم موجود در آب

آهن و پتاسیم موجود در آب

پتاسیم (Potassium) با نماد شیمیایی K (از واژهٔ kalium در لاتین نو) یک فلز قلیایی است و عدد اتمی آن ۱۹ می‌باشد. عنصر پتاسیم نرم و به رنگ نقره‌ای – سفید است در هوا به آسانی اکسید می‌شود و با آب به شدت واکنش می‌دهد و تولید گرما می‌کند و درنتیجه باعث شعله‌ور شدن هیدروژن و واکنش آن می‌گردد. تصفیه آب وآهن ومنیزیوم موجود درآب

پتاسیم و سدیم از نظر شیمیایی بسیار شبیه‌اند.

آهن با نماد شیمیایی Fe به لاتین : Ferrum نام یک عنصر شیمیایی با عدد اتمی ۲۶ و چگالی ۷۸۷۴kg/m۳ است.

منابع آهن و منیزیم

منابع طبیعی آهن و منیزیم در چاه های عمیق تر جایی که آب در تماس با سنگ های معدنی برای مدت زمان طولانی تر بوده است یافت می شود. در مناطق معدنیه زغال سنگ کشور، این فلز ممکن است از فعالیت های عمیق معدن نیز تولید شود. آهن و منگنز اغلب در آبهای زیرزمینی یافت می شود، اما منیزیم معمولا در غلظت های بسیار پایین تر از آهن وجود دارد.کربن چیست

هر دو آهن و منگنز به آسانی در منابع آب آشامیدنی ظاهر می شوند. هر دو طعم قویه فلزی به آب می دهند و هر دو سبب تغییر رنگ در آب می شوند. آب از چاه ها و چشمه های با آهن و منگنز بالا ممکن است در ابتدا بی رنگ باشد اما به سرعت در معرض اکسیژن قرار می گیرند و به رنگ های نارنجی قهوه ای (آهن) یا سیاه (منگنز) تغییر می کنند.

پتاسیم

پتاسیم یک یون مهم در بدن است، چون تغییرات جزئی آن می‌تواند مشکلات عصبی و قلبی ایجاد کند، سطح آن در خون به‌دقت تنظیم می‌شود. بسیاری از آنتی‌بیوتیکها، از جمله آنکه توسط باکتری Bacillus brevis تولید می‌شود، عملکرد سلولها را با نشستن بر روی کانال‌های یون مثبت مختل می‌کنند. تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده و آب قلیایی ، آب مقطر ، اسیدی

علائم کمبود آن در بدن شامل موارد زیر است:

خستگی، خواب آلودگی، ضعف عضلانی، یبوست، نامنظمی ضربان قلب و تأخیر در تخلیه معدی. بهترین منابع غذایی پتاسیم؛ آرد سویا، لوبیا سفید، عدس، موز و اسفناج می‌باشد؛ ولی در بیشتر موادغذایی وجود دارد. رژیم غذایی غنی از کلسیم، پتاسیم و منیزیم و نیز محدود در سدیم باعث کاهش فشار خون بالا در افراد دچار فشار خون بالا می‌شود. آب سخت و آب نرم

آهن پنج عمل مهم در بدن انجام میدهد

به رشد کمک میکند.

موجب افزایش مقاومت در بدن در مقابل بیماریها میشود.

از خستگی جلوگیری میکند.

کم خونیهای حاصل از کمبود آهن را معالجه میکند.

استانداردهای آهن و منیزیم در آب آشامیدنی

آهن و منگنز نگرانی های بهداشتی در آب آشامیدنی نیستند. در عوض، هر دوی آنها باید با استانداردهای آب آشامیدنی همگون شوند زیرا در مقادیر بالا باعث ایجاد مشکلاتی می شوند که باعث می شود آب در خانه ها با طعم تلخ فلزی باشد که می تواند باعث نابودی کیفیت آب برای انسان و حیوانات مزرعه شود. کلسیم و منیزیم در آب

آهن همچنین می تواند رنگ نارنجی یا قهوه ای در شستشو ایجاد کند. منگنز اغلب منجر به رنگ سیاه و یا جامد متراکم می شود. به همین علت توصیه می شود که آب آشامیدنی دارای بیش از ۰٫۳ میلی گرم در لیتر (یا ۰٫۳ عدد در میلیون) آهن و کمتر از ۰٫۰۵ میلی گرم در لیتر منگنز باشد.

تست آب

حضور لکه ها، ذرات و طعم های فلزی اغلب آشکار می سازد که آهن و منگنز در آب حتی بدون آزمایش وجود دارد. با این حال، ایده خوبی است که آب خود را آزمایش کنید تا غلظت دقیق هر یک از این فلزات را تعیین کنید. این غلظت روش های عملی ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه های آب را برای حل مشکل تعیین می کند.

علاوه بر غلظت، همچنین تعیین فرم آهن و منگنز مهم است. اگر آب جمع آوری شده از چاه یا چشمه بهار است، اما در طول زمان ذرات جامد نارنجی قهوه ای یا سیاه تشکیل می شود،زیرا آهن و منگنز در آب حل می شوند. این به عنوان فرم کاهش یافته این فلز شناخته می شود. آهن و منگنز ریخته شده یا کاهش یافته در آبهای زیرزمینی با pH کمتر از ۷٫۰ بیشتر است.

گاهی ذرات جامد آهن و منگنز بلافاصله در آب از چاه یا بهار ظاهر می شوند. در این مورد، فلزات در فرم اکسید شده هستند. این در آبهای کم عمق با pH بیشتر یا در آبهایی که به راحتی به اکسیژن دسترسی دارند ، بیشتراست.

اگر متوجه شدید لکه های نارنجی یا قهوه ای در آب یا طعم فلز مانندی دارید، باید آب خود را برای وجود آهن و یا منگنز آزمایش کنید. آهن و منگنز آلودگی های معمولی هستند که توسط بسیاری از آزمایشگاه های تجاری در مورد آزمایش قرار می گیرند.

حذف آهن و منگنز از آب

آهن و منگنز را می توان به طور موثر از آب با استفاده از تعدادی از فرآیندهای درمان بسته به نوع و غلظت فلزات حذف کرد. از آنجاییکه آهن و منگنز باعث مشکلاتی است که بر تمام استفاده های بالقوه آب تاثیر می گذارد، باید از طریق آب ورودی به خانه با استفاده از دستگاه های نقطه ورود و تصفیه آب های خانگی از آب خارج شوند.

نرم کننده آب (یون مبادله)

ضایعات نرمال متعارف برای حذف آهن و مقدار کمی منگنز موثر است. نرم کننده های آب به طور معمول برای حذف سختی کلسیم و منیزیم در آب با یک روند تبادل استفاده می شود. کلسیم و منیزیم از آب خارج می شود و سدیم به جای آنها اضافه می شود. حذف آهن و منگنز به همان شیوه با تغییر آهن و منگنز برای سدیم انجام می شود. آهن و منگنز پس از فرو بردن و بازسازی، توسط بستر رزین نرم کننده حذف می شوند.

راندمان حذف توسط نرم کننده ها بسته به غلظت آهن، سختی آب و pH متفاوت است. رطوبت سازها به طور کلی توصیه می شود هنگامی که pH آب بیشتر از ۶٫۷ است، سختی آب بین ۳ تا ۲۰ دانه در گالن (۳۵۰-۳۵۰ میلی گرم در لیتر) و غلظت آهن حل شده کمتر از ۵ میلی گرم در لیتر است.

روشهای دیگر درمان

روشهای دیگر مانند هوادهی، استریل و کربن کاتالیزوری نیز می توانند موثر باشند. در حالیکه این واحدها ممکن است با آهن و یا منگنز درمان مناسب داشته باشند، هزینه آنها باید با روش های سنتی بیشتر مقایسه شود

واحدهای هوادهی ممکن است با آبشار، گاز دادن یا سلب کردن گاز از آب کار کنند. هوادهی ممکن است سودمند باشد زیرا مواد شیمیایی را به آب اضافه نمی کند. هزینه های تعمیر و نگهداری برای واحد هوادهی کم است، اما هزینه های اولیه خرید اغلب بالاتر از سایر گزینه های تصفیه کننده هاست. واحدهای هوادهی همچنین نیاز به یک فیلتر برای حذف آهن و منگنز اکسید شده دارند که باید پشتوانه شوند. آب نیز باید ضد عفونی شود تا باکتری ها را از بین ببرد.

گزینه های دیگر برای جلوگیری از آهن و منگنز

هنگام انتخاب استراتژی برای جلوگیری از آلودگی آهن و منگنز در آب، باید با استفاده از روش های جایگزین آب به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد.

در حالی که دستگاه های تصفیه آب برای کاهش آهن و منگنز از آب در دسترس هستند، با توجه به عواقب خطرناک آب شهری یک دستگاه تصفیه آب، ممکن است از لحاظ اقتصادی ترجیح داده شود.

پیشنهاد ما:

استفاده از دستگاههای (آکوآ کلر و تک) شرکت تصفیه سازان مهر می باشد.

دستگاه آکوآکلرعلاوه بر تصفیه کامل آب طی ۶ فرآیند ، سختی ، نیترات و نیتریت آب را بطور چشمگیری کاهش داده وعلاوه بر این به دلیل داشتن فلیتر مینرال و سوپر مینرال املاح مفید و ضروری بدن از جمله (کلسیم،منیزیم،پتاسیم)را به آب تصفیه شده اضافه میکند.

دستگاه تک نیز علاوه بر فیلترمینرال (جهت افزودن املاح مفید به آب تصفیه شده) دارای فیلتر قلیایی جهت کاهش PH آب ، لامپ یووی (اشعه ماورابنفش) جهت حذف کلیه میکروب ها،انگل ها و باکتری های موجود در آب تا اندازه ۰/۰۰۰۱ میکرون می باشد.

در حال حاضر انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی برای ارائه درجات مختلف آب تمیز طراحی شده اند. بسیاری از برندها در سراسر جهان با استفاده از فناوری های مختلف روش های مختلف تصفیه آب را توسعه داده اند. در حال حاضر، ایده استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی تنها یک تجمل نیست، بلکه لازمه یک زندگی سالم است. استفاده از این دستگاه ها در شهرهای شلوغ برای اطمینان از آب تمیز معمول است. اگر قصد دارید از آب سالم و تمیزتر در خانه استفاده کنید، بهتر است یک دستگاه تصفیه آب خانگی مناسب و مدرن با حالت های تصفیه کامل خریداری کنید. اما قطعا باید اطلاعات مفیدی در این زمینه بدانید.

با ما سلامتی و نشاط روزافزون را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

 

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more