آیا آب شهری نیاز به تصفیه دارد ؟

آیا آب شهری نیاز به تصفیه دارد ؟

آیا آب شهری نیاز به تصفیه دارد ؟

سوال اکثر شهروندان نسبت به این موضوع تصفیه آب شهری کافی است یا ما به طور حتم به دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز داریم. تعریف دستگاه تصفیه آب
ما در این مقاله سعی می کنیم جواب این سوال را با دلایل علمی به طور روشن بیان کنیم. از آنجا که عده ای از فروشندگان دستگاه های تصفیه آب خانگی گاه از روی نا آگاهی و گاهاً به دلایل سود جویی این تصور غلط را در ذهن شهروندان ایجاد می کنند که اقداماتی در تصفیه خانه های شهری جهت پالایش آب انجام می شود کافی و مناسب نیست. که گاهاً باعث واکنش مسئولان محترم سازمان آب و فاضلاب نیز شده است.

لوله کشی آب شهری تصفیه شده

مجموعه ما معتقد است که هیچ کس نباید زحماتی را که در تصفیه خانه های شهری برای تصفیه و پالایش آب کشیده می شود را فکر شود. ما دراین مقاله سعی کرده ایم به طور اختصاری به ارائه توضیحات و دلایل علمی نسبت به این موضوع رفع ابهام کنیم . ابتدا به این موضوع اشاره می کنیم که در تصفیه خانه های شهری چه اقداماتی انجام می شود؟

حذف کلیه ذرات معلق و شفاف سازی آب:

ابتدا آب از صافی ها و املاح گیرها عبور می کند تا املاح و ذرات درشت شناور در آب(پلاستیک ها و شاخ و برگ و ذرات درشت و….) از آب جدا شود. بعد از این مرحله آب از فیلتر کربن شنی عبور می کند تا کلیه ذرات معلق و املاح ریزتر نظیر شن ریز، خاک، گل و لای از آب حذف شود و آب زلال شود. مشکل عمده در پوسیدگی و فرسودگی سیستم های لوله کشی مشکل عمده ای که تمام دنیا با آن مواجه هستند پوسیدگی و فرسودگی سیستم های لوله کشی آب رسانی و علاوه به آن شبکه های لوله کشی خانگی می باشد. قیمت و خرید دستگاه تصفیه آب شهری
در کشور ما بنا به اظهارات رسمی مسئولان مربوطه، حدود ۶۵ %  از شبکه های آب رسانی، فرسوده است و قدمت برخی از لوله های آب رسانی در برخی از شهرها به ۸۰ تا ۱۰۰ سال پیش برمی گردد. فرسودگی و پوسیدگی لوله های آبرسانی علاوه به وارد شدن انواع آلودگی ها و زنگ لوله های به سیستم آب، باعث شکستگی و ترکیدگی لوله ها و ورود گل و لای و املاح و میکروبها به آب شهری فراهم شد که بهترین را حل، استفاده از سیستم دستگاه های تصفیه آب خانگی با روش اسمز معکوس  درست در زمان استفاده از آب شهری می باشد.

پس نتیجه می گیریم با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی و بهره گیری از روش اسمز معکوس علاوه بر حذف کلیه املاح و سختی محلول درآب، آب را سبک تر و گواراتر و با کیفیت تر می کند و همچنین کلیه املاح مورد نیاز بدن ما از جمله (پتاسیم و منیزیم، سدیم، یون های مثبت مفید و….) را به آب اضافه می کند. اما این در صورتی عاقلانه و مقرون به صرفه است که آب فقط صرف آشامیدن شود. لذا صرف هزینه برای تصفیه آب خانگی نه تنها اقتصادی است بلکه به نوعی سرمایه گذاری برروی سلامتی افراد محسوب می شود.آیا آب معدنی بطری ایمن تر از آب لوله کشی شهری است؟

همانطور که می دانید آب یکی از مواد حیاتی است. مقدار معینی از آب در بدن متابولیسم طبیعی سلول ها را قادر می سازد تا در نهایت اثرات مثبت غیرمنتظره ای ایجاد کند. امروزه استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی امری ضروری است چرا که آلاینده های آب می تواند مشکلات جدی در این منطقه ایجاد کند.عملکرد فیلتر ممبران

سیستم های تصفیه آب در مدل های مختلفی عرضه می شوند و این تنوع باعث می شود خرید و انتخاب آنها آسان نباشد. المنت های فیلتر مورد استفاده در انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی کاربردهای متفاوتی دارند.

امتیاز دهید post

Comments (2)

  1. سعیده رهبر آذر 24, 1398

    ممنون از اطلاع رسانی و سایت خوبتون . خسته نباشید

  2. مهدی محمدزاده بهمن 23, 1398

    باسلام بنده در شهر تهران زندگی میکنم واز آب لوله کشی وتصفیه شده استفاده میکنیم تصور بنده این بود ک اب شهری تصفیه کامل میشه و سالم هست ولی ب پیشنهاد یکی از دوستان دستگاه تصفیه خریدم ومتوجه شدم که تفاوت محسوسی در آب ایجاد میشه و مسلما گواراتر وبهتر وسالمتر میشه.

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more