اثرات فلوراید موجود در آب

اثرات فلوراید موجود در آب

اثرات فلوراید موجود در آب

فلوراید به طور طبیعی در خاک، آب و غذاها یافت می شود. همچنین به صورت مصنوعی برای استفاده در آب آشامیدنی، خمیر دندان، دهانشویه ها و محصولات شیمیایی مختلف تولید می شود.

دولت ها فلوراید را به آب شهری اضافه می کنند، زیرا مطالعات نشان داده اند که افزودن آن در مناطقی که سطح فلوراید در آب کم است، می تواند میزان شیوع پوسیدگی دندان را در جمعیت محلی کاهش دهد. آیا آب معدنی مفید است یا مضر ؟

پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین مشکلات بهداشتی در کودکان است. بسیاری از مردم در سراسر جهان نمیتوانند هزینه چک های دندانپزشکی را بطور کامل بپردازند، بنابراین اضافه کردن فلوراید می تواند صرفه جویی و سود را برای کسانی که به آنها نیاز دارند، ارائه دهد.

با این حال، نگرانی ها در مورد تاثیر فلوراید بر سلامت، از جمله مشکلات استخوانی، دندان ها و توسعه عصبی ایجاد شده است.

حقایق در مورد فلوراید :

۱- فلوراید از فلورین می آید که یک عنصر رایج، طبیعی و فراوان است.

۲- اضافه کردن فلوراید به آب باعث کاهش بروز پوسیدگی دندان می شود.

۳- فلوراید دندان ها را از پوسیدگی محافظت می کند.

فلوراید بیش از حد می تواند منجر به فلوروزیس دندانی یا فلوروز اسکلتی شود که می تواند باعث آسیب به استخوان ها و مفاصل شود. قرار گرفتن در معرض غلظت بالا فلوراید در دوران کودکی، زمانی که دندان ها در حال رشد هستند، می تواند باعث فلوروزیس خفیف دندانی شود. در دندان مینای دندان رگه سفید یا ریز سفید وجود خواهد داشت. ترکیبات آلی مضر محلول در آب

این بر سلامت دندان تاثیر نمی گذارد، اما تغییر رنگ ممکن است قابل توجه باشد.

شیر مادر و تغذیه با آب بدون فلوراید می تواند به محافظت از بچه های کوچک از فلوروزیس کمک کند.

کودکان زیر ۶ سال نباید از دهانشویه استفاده کنند که حاوی فلوراید باشد. کودکان هنگام مراقبت از دندان ها باید مراقب باشند تا اطمینان حاصل شود که خمیر دندان را بلعید.

فلوروز اسکلتی

قرار گرفتن بیش از حد فلوراید می تواند به یک بیماری استخوانی معروف به فلوروز اسکلت منجر شود. در طول سال ها این می تواند درد و آسیب به استخوان ها و مفاصل را ایجاد کند.

استخوان ها می توانند سخت تر شوند و کمتر انعطاف پذیر باشند و خطر شکستگی را افزایش دهند. اگر استخوان ها ضعیف و بافت استخوانی تجمع پیدا کنند، می تواند موجب کاهش تحرک شود.

مشکلات تیروئید

در بعضی موارد، فلوراید اضافی به غده پاراتیرویید آسیب می رساند. این می تواند منجر به هیپرپاراتیروئیدیسم شود که حاوی ترشح بدون کنترل هورمون های پاراتیروئید می باشد. آب سالم وتاثیر آن برروی سلامت دندان

که می تواند منجر به تخریب کلسیم در ساختارهای استخوانی و غلظت بالایی از کلسیم در خون شود.

مشکلات عصبی

در سال ۲۰۱۷ یک گزارش منتشر شد که نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض فلوراید قبل از تولد می تواند منجر به نتایج شناختی IQ در آینده شود. تفاوت آب معدنی با آب تصفیه شده و آب قلیایی ، آب مقطر ، اسیدی

محققان در طول حاملگی و در کودکان آنها بین ۶ تا ۱۲ سال، میزان فلوراید را در ۲۹۹ زن اندازه گیری کردند. آنها توانایی شناختی را در سن ۴ سالگی و بین ۶ تا ۱۲ سال تجربه کردند. سطوح بالاتر فلوراید با نمرات پایین تر از آزمون های IQ همراه بود. آیا اسمز معکوس فلوراید آب را حذف می کند؟

در سال ۲۰۱۴، فلوراید به عنوان یک نوروکسین شناخته شده بود که می تواند خطرناک باشد به رشد کودک و همچنین ۱۰ ماده شیمیایی صنعتی دیگر از جمله سرب، آرسنیک، تولوئن و متیل کرچری.

مشکلات دیگر سلامت

طبق گزارش انجمن بین المللی مواد مخدر و مواد معدنی سم شناسی (IAOMT)، یک سازمان که علیه استفاده از فلوراید افزوده می شود، ممکن است به مشکلات بهداشتی زیر نیز کمک کند:

آکنه و دیگر مشکلات پوستی

مشکلات قلبی عروقی، از جمله آترواسکلروز و کلسیفیکاسیون شریانی، فشار خون بالا، آسیب قلب، نارسایی قلبی و نارسایی قلبی

مسائل مربوط به باروری، مانند باروری پایین و بلوغ زودرس دختران

اختلال عملکرد تیروئید

شرایطی که مفاصل و استخوان ها را تحت تاثیر قرار می دهند، مانند استئوآرتریت، سرطان استخوان و اختلال مفصل مفصلی اندومتریال (TMJ)

مشکلات عصبی، احتمالا منجر به ADHD

مسمومیت با فلوراید

در معرض آلودگی بالای سطح فلوراید می تواند منجر به:

درد شکم

بزاق بیش از حد

تهوع و استفراغ

تشنج و اسپاسم عضلانی

تغییر رنگ دندان ها

مشکلات استخوانی

لازم به یادآوری است که بسیاری از مواد در مقادیر زیادی مضر هستند اما در مقادیر کم مفید هستند.

چقدر فلوراید توصیه می شود؟

وزارت بهداشت و خدمات انسانی (DHHS) سطح مطلوب فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان را با ۰٫۷ ppm یا ۰٫۷ میلیگرم (میلی گرم) در هر لیتر آب تنظیم می کند.

شکل قبلی، که از سال ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۵ به اجرا درآمد، ۰٫۷ تا ۱٫۲ ppm بود. در سال ۲۰۱۵، آن را به حد پایین تر تجدید نظر کرد.

بوسیله دستگاههای تصفیه آب خانگی میتوان سطح فلوراید موجود در آب آشامیدنی را به حد تعادل و مفید رساند.

یکی از ویژگی های مهم دستگاه های تصفیه آب خانگی این است که می توان آنها را با توجه به کیفیت آب هر منطقه تنظیم کرد. یعنی اگر در روستاها از تصفیه آب خانگی استفاده شود، آب خانگی از نظر شوری دارای شرایط خاصی است که می توان آن را دقیقاً تنظیم کرد. علاوه بر این به دلیل شرایط خاص در شهرهای مختلف، تنظیمات دستگاه های آب شیرین کن خانگی نیز متفاوت خواهد بود.

امتیاز دهید post

Comments (2)

  1. ضد ایلومیناتی اردیبهشت 23, 1399

    دولت ها اونو اضافه میکنن تا ما به جهان هستی وصل نشیم آگاهی پیدا نکنیم از رمز و راز خلقت لعنت به ایلومیناتی که به تمام کشورها تسلط داره

  2. Heeral Mehta مهر 18, 1400

    Hi,

    I hope you are well. I am reaching in reference to our previous communication through Amber Roy (amberroy160@gmail.com).

    She was my colleague but is no more working with us. We had sent you three topic ideas for contributing a guest post on your website.

    Can you please choose one out of those and let me know on which topic I should send you an article?

    Please free to let me know if you want me to write in some other specific area.

    Regards,

    Heeral Mehta

Write a Message

Your email address will not be published.

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more