باورهای غلط در مورد دستگاه تصفیه آب

باورهای غلط در مورد دستگاه تصفیه آب

باورهای غلط در مورد دستگاه تصفیه آب

باورهای غلط در مورد دستگاه تصفیه آب

آب سالم برای سلامتی بسیار حیاتی است.بدن انسان فقط چند روز بدون آب می تواند زندگی کند . بدون دسترسی به آب پاک ، بیماری ها ،تهدید کننده ی حیات بشر هستند .
نوشیدن آب آلوده عامل اصلی بیماری در کشورهای در حال توسعه است . آب شیرین می تواند شامل هزاران آلودگی احتمالی باشد که بیشترین آنها سمی هستند.
آژانس حفاظت از محیط زیست ایالت متحده (EPA) یک لیست از آلاینده های احتمالی آب آشامیدنی از جمله میکروارگانیسم های مختلف ،مواد ضدعفونی کننده ، مواد شیمیایی غیر آلی و آلی و رادیوکلوئیدها منتشر کرده است که وجود هریک از این آلاینده ها برای بدن انسان بسیار مضر هستند و موجب اثرات جبران ناپذیری برای بدن می شوند. سوالات متداول درمورد دستگاه تصفیه آب
باورهای غلط در مورد دستگاه تصفیه آب :
۱٫ آب معدنی بهتر از آب تصفیه شده
آب معدنی گران است و ممکن است به اندازه آب شیرین یا آب فیلتر نشده مضر باشد.شورای دفاع از منابع طبیعی در سال ۲۰۱۱ عمدتا آب بطری را به طور گسترده مورد مطالعه قرار داده ، یافته ها حاکی از این بود که فقط ۴۰ درصد از اطلاعات مندرج برروی بطری آب صحت دارد ولی به اصطلاح آب شیرین نامیده می شود. تعریف دستگاه تصفیه آب
بطری های آب معدنی می توانند مواد شیمیایی آلی را به آب باز گردانند . این بطری ها بر اثر تابش اشعه ماورابنفش واکنش نشان داده و آب را آلاینده های مضر،آلوده می کنند.
استفاده زیاد از پلاستیک صرفه جویی در منابع نفتی را کاهش می دهد و این بطری ها در منابع طبیعی غیر قابل تجدید است.

۲٫ آب لوله کشی شهری نیاز به تصفیه ندارد
نه تنها در ایران بلکه در هیچ کشور دیگری ناخالصی های محلول در آب مثل : سختی آب و نیترات ، فلزات سنگین ، آرسنیک (عامل اصلی سرطان ) و املاح حل شده در آب از آن جدا نمی شوند چرا که هزینه جداسازی ناخالصی های محلول در آب آشامیدنی بسیار بالاست و نیاز به فناوری پیشرفته ای همانند RO  یا تکنولوژی اسمز معکوس دارد.
۳٫ بدن دچار کمبود املاح معدنی می شود ؟
بعضی بر این باورند که با حذف سختی آب بدن دچار کمبود املاح معدنی می شود . در صورتیکه املاح معدنی بیش تر از حد تعیین شده می تواند به شدت به سلامت بدن آسیب برساند. وجود مقادیر زیاد نمک ، کربنات ، سدیم ،جیوه ،آرسنیک ، نیترات و نیتریت در آب صدمات جبران ناپذیری به بدن انسان وارد می کند.درصورتیکه دستگاه تصفیه آب با حذف تمامی املاح مضر ،آبی سالم و عاری از هرگونه آلودگی میکروبی تولید میکند که در آخرین مرحله تصفیه مواد معدنی مورد نیاز بدن از جمله کلسیم،منیزیم به مقدار تعیین شده را به آب اضافه می کند.
۴٫ فیلتر بیشتر = کیفیت بهتر
برخلاف تصور اغلب مردم کیفیت فیلترهای مصرفی در دستگاههای تصفیه آب بسیار حائز اهمیت تر از تعداد فیلترهای دستگاه می باشد.
این تبلیغات برای فیلترهای بیشتر دستگاه تصفیه آب فقط برای سودجویی و کسب در آمد بیشتر است. استاندارد ترین دستگاه تصفیه آب ۶ مرحله ای یا ۶ فیلتر و یا نهایتا ۷ مرحله ای (سوپر مینرال ) است.

۵٫ جوشاندن آب بهترین راه تصفیه آب مصرفی
جوشاندن آب فقط در مواقع ضروری مناسب است و فقط منجر به از بین رفتن میکروب ها و باکتری ها می شود . ولی آب شهری حاوی املاح نظیر نیترات و آرسنیک و … می باشد که این مواد از طریق جوشاندن از بین نمی روند و فقط باعث افزایش حجم این املاح درون آب میشود.

۶٫ صرفه جویی در وقت
مدیریت زمان یک بخش ارزشمند و جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند.
بنابراین به جای جوشاندن آب  مصرفی بهتر است وقت خود را صرف نصب یک دستگاه تصفیه آب خانگی با روش اسمز معکوس (RO)  کنید تا زندگی سالمی را برای خود و خانواده خود به ارمغان آورید.

۷٫حفاظت در برابر باکتری ها
هرزمان که آب شیر مصرفی خود را با تصفیه کننده های RO  و یا UV تصفیه کنید می توانید مطمئن باشید که حاوی مواد مضر ، باکتری ها ،ضدعفونی کننده ها و آلاینده ها و سایر مواد دیگر نیستند.
این انگل ها می توانند باعث بروز اسهال ، گرفتگی شکمی ، استفراغ نامطلوب ، تب های شدید و … شوند.
تصفیه کننده های RO  توانایی حذف مواد شیمیایی ، جیوه ، سرب  ، مس ، روی و آلومینیوم و … را دارند که یراحتی در آب آشامیدنی شهری یافت می شوند.
۸٫ کاهش خطر ابتلا به سرطان ، حمله قلبی و نقص های زایمان
در طول فرایند تصفیه آب ، کلر به آب آشامیدنی برای مقابله با مواد شیمیایی و باکتری های مضر افزوده می شود اما بطور مستقیم با انواع سرطان ، مشکلات تنفسی و قلبی مقابله می کند.
۹٫ حذف مشکلات لوله کشی
با گذشت زمان لوله کشی آب های شهری دچار فرسودگی و پوسیدگی می شود که این امر موجب ایجاد لجن و سایر مواد چسبنده به شبکه لوله کشی شده که به شدت خلوص آب را تغییر می دهد.
این امر نشاندهنده این است که هرچقدر که آب شیرین شهری تصفیه شود در فرآیند انتقال آن به منازل و ادارات و… در معرض خطر آلودگی اجتناب ناپذیر قرار می گیرد .

پس نتیجه می گیریم با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی و بهره گیری از روش اسمز معکوس علاوه بر حذف کلیه املاح و سختی محلول درآب، آب را سبک تر و گواراتر و با کیفیت تر می کند و همچنین کلیه املاح مورد نیاز بدن ما از جمله (پتاسیم و منیزیم، سدیم، یون های مثبت مفید و….) را به آب اضافه می کند. اما این در صورتی عاقلانه و مقرون به صرفه است که آب فقط صرف آشامیدن شود. لذا صرف هزینه برای تصفیه آب خانگی نه تنها اقتصادی است بلکه به نوعی سرمایه گذاری برروی سلامتی افراد محسوب می شود.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی
کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲  -۷۷۱۸۷۱۷۷

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، مردم از روش های دیگری برای تصفیه آب خانگی استفاده می کنند که به آن اسمز معکوس می گویند. این روش در حال حاضر یکی از محبوب ترین روش های تصفیه آب مورد استفاده برای تصفیه است.

این روش امروزه توسط اکثر کارخانه های بسته بندی آب و نوشابه نیز استفاده می شود. سیستم اسمز معکوس توانسته راه را برای تصفیه آب خانگی باز کند و به عنوان یکی از پرکاربردترین سیستم ها در این زمینه انتخاب شود. بدون شک نام اسمز، یک فرآیند گیاهی را شنیده اید. در طی این فرآیند، مولکول‌های آب توسط یک پمپ از غشایی به ضخامت یک هزارم میکرون جدا می‌شوند و با فشار از آن عبور می‌کنند تا همه آلاینده‌های آن از بین بروند.

امتیاز دهید post

Comments (4)

  1. rastegar آبان 22, 1398

    واقعا یه سری چیزا باید شفاف سازی بشن که سایت شما این کار را در مقاله های خود به خوبی انجام داده . ممنون از گرد آورنده ی مطالب خوبتون

  2. ساحل میرابی بهمن 7, 1398

    باسلام واحترام درسته که آب لوله کشی تصفیه شده هست ولی ی سری مواد داخل آب هست که ممکنه از طریق تصفیه ازبین نره وباقی بمونه که دستگاههای تصفیه اب با تصفیه مجدد واستفاده از فرایند قوی تصفیه آب میتونن از بین ببرن وآب سالم رو در اختیارمون بزاره.

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more