تاثیر آب آلوده بر شیلات

تاثیر آب آلوده بر شیلات

تاثیر آب آلوده بر شیلات

ماهی هایی که در آب های تازه و یا دریایی قرار دارند، نیاز به غذای بی نظیر، زیستگاه مناسب و اکسیژن مناسب برای زنده ماندن دارند.

هر عنصر، چه مواد شیمیایی و چه طبیعی، که این تعادل را مختل می کند، آلودگی آب یا به سادگی آلودگی محسوب می شود. آلودگی های آب وسیع هستند و بستگی به منطقه ای از جهان که ماهی ها در آن زندگی می کنند دارد، اما برخی از این آلودگی ها در بسیاری از نقاط جهان رایج هستند. تاثیر آلودگی آب در دستگاه تصفیه آب

مواد مغذی مخرب اکسیژن را تخریب می کند

نیتروژن و فسفر مواد مغذی هستند که هنگام ورود به رودخانه ها، دریاچه ها و اقیانوس ها از طریق جریان آب به آلودگی های آب تبدیل می شوند. این مواد مغذی رشد گیاهان و جلبک ها را شتاب میدهد و سبب رشد بیش از حد گیاه و جلبک های می شوند. هنگامی که گیاهان می میرند، سطح اکسیژن محلول در آب را کاهش می دهد و در نتیجه ماهی ها را می کشد. هنگامی که یک ماهی در جلبک های مضر تغذیه می کند، سمی به بدن می رسد که در بدن آن جمع می شود و به دیگر ماهی هایی گوشتخوار که آنها را می خورند هم منتقل می شود.تاثیر آلودگی آب بر روی گیاهان و حیوانات

آفت کش ها و فلزات

آفت کش های مصنوعی مانند علف های هرز و حشره کش ها برای ماهی هایی که در عمقهای پایین هستند، باعث مرگ و میر ماهی و کاهش جمعیت ماهی ها می شوند. اهمیت تصفیه آب در پرورش ماهی

برخی از ماهی ها حساسیت بیشتری نسبت به دیگران دارند و در غلظت های خیلی پایین تر می میرند. آفت کش ها هنگام ورود به محیط چمن یا کشاورزی به آب های تازه و دریایی وارد می شوند و در هنگام بارش اسیدی بیش از حد به سطح دریا می رسد. سوخت های فسیلی سوختن فلزات سنگین را به اتمسفر می رسانند و موجب بارش باران اسیدی می شوند. فلزات سنگین در رشد قورباغه و کاهش حس بویایی ماهی ها، که مانع توانایی آن در یافتن غذا یا جلوگیری از شکارچیان می شود.

تخریب مواد غذایی

خوراک ماهیها بی مهرگان هستند که در آب زندگی می کنند. اگر این منبع غذا را از بین ببرید و یا از گرسنگی می میرند یا به زیستگاه جدید می روند. این بی مهرگان حاوی حشرات آبرسانی هستند. آفت کش ها در غلظت های پایین آنها را سمی می کنند. با این حال، اگر آفت کش ها حشرات را بکشند، زمانی که یک ماهی آن را می خورد،به آن انتقال می یابد. با گذشت زمان، آفت کش ها در ماهی انباشت می شوند تا زمانی که به سطح کشنده برسد. رسوب یک آلاینده دیگر است که بی مهرگان را می کشد. یک لایه ی ضخیم از سیلت می تواند بی مهرگان پایین که ساکن هستند را بشکد. رسوبات سنگین همچنین می توانند تخم ماهی را نیز از بین ببرندو جمعیت آنها را کاهش دهد.

تخلیه فاضلاب

داروهای تجویزی طول عمر انسان را افزایش می دهند؛ با این حال، هر بار که یک دارو مصرف می شود، یک مقدار از آن از طریق ادرار و مدفوع دفع می شود و از طریق فاضلاب دفع می شود. اکثر گیاهان که از آب تصفیه شده فاضلاب ها آبرسانی میشوند قادر به دفع دارو نیستند، بنابراین داروها از طریق این سیستم به رودخانه ها و خلیج ها منتقل می شود.

مطالعه دانشگاه کالرادول بولدر نشان می دهد که ماهی هایی که در آبراه ها یافت می شوند ،دارای آثار شیمیایی سنتز کننده غدد درون ریز هستند،و در اغلب موارد از لحاظ جنسی تغییر کرده و یا دچار افسردگی می شوند.در نتیجه این افسردگی تولید مثل آنها بشدت کاهش می یابد.

دلایل آلودگی دریاها

نشت نفت

در مورد نشت نفت در دریا، اولین گیرنده های این آلودگی زندگی دریایی، از جمله گونه های مختلف ماهی هستند. به استثنای تأثیرگذاری بر ماهیگیری و شکار ساحلی، قرار گرفتن در معرض نشت نفت ممکن است اثرات منفی بهداشتی بر زندگی دریایی داشته باشد.

تأثیرات منفی در زندگی دریایی مربوط به انباشت مولکول های پایدار و بیولوژیکی نفت در بافت ها و بدن های حیات دریایی (ماهی) است که توانایی ایجاد انواع مشکلات بهداشتی و باروری و همچنین رویدادهای مرگ و میر را در زندگی دریایی ایجاد میکند.

این مشکل برای ارگانیسم های بالاتر در زنجیره غذایی تشدید می شود و می تواند به طور جدی بر پرندگان و پستانداران دریایی و نیز ماهی های بزرگ تاثیر گذار باشد. این امر به دلیل تجمع تدریجی و افزودنی غلظت های افزایش آلودگی های نفت از طریق ترکیب با محیط آلوده (یعنی آب آلوده) و مواد غذایی آلوده (با غلظت های آلاینده بالاتر نسبت به محیط) است. عدم دسترسی به غذا یکی دیگر از مسائلی است که رویدادهای مرگ و میر اجتماعی رخ می دهد

بسیاری از پرندگان و حیوانات وقتی که سعی می کنند خود را تمیز کنند، نفت را به خود جذب میکنند، که می تواند آنها را مسموم کند.

ماهی و صدف ها، حلزونها ممکن است بلافاصله در معرض قرار نگیرند، اما اگر نفت در آب مخلوط شود، می توانند به سرعت آنهارا تحت تاثیر قرار دهد.

نفت موجب کاهش رشد، افزایش میزان بیماری های کبد، تغییرات ضربان قلب و تنفس، فرسایش باله و اختلال تولید مثل را شود. نفت همچنین بر روی تخم آبزیان هم تاثیر می گذارد.

اثر آلودگی بر جمعیت ماهی ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. نشان داده شده است که استراتژی چرخه زندگی ماهی در جهت مربوط به انتخاب r تغییر می کند. افراد کوچکتر که در سن زودرس بالغ می شوند و به تخصیص انرژی برای حفظ میزان متابولیسم بالاتر و فعال سازی سم زدایی کمک می کنند، مزیت زنده ماندن را در شرایط سمی به دست می آورند. اگر جوانان زنانی که گامتوژنز آنها در محدوده طبیعی قرار دارد، به سهام انباشته بپیوندند، اندازه جمعیت با موفقیت حفظ می شود، اما پارامترهای آن و استخر ژن تغییر می کنند.

آلودگی های انسانی

یکی دیگر از عوامل آلودگی های آبهای سطحی و دریاهای سطح جهان عدم بی توجهی به عواقب بسیار خطرناک این آلودگی توسط انسانهاست. آلوده کردن سطح دریاها و سواحل با ضایعات انسانی ، ریختن آشغال در سطح دریا و یا سواحل ، تخلیه مواد صنعتی بعضی از کارخانه ها و صنایع به سطح دریاهاست.

این امر موجب انتشار آلودگی و بیماری های مخرب و کاهش تولید مثل و رشد آبزیان و پرندگان دریایی خواهد شد و کلیه چرخه حیات آبزیان را تحت تاثیر خواهد گذاشت

بدیهی است که وظیفه این دستگاه ها تصفیه آب در شهرها یا روستاها است تا در نهایت آب آشامیدنی کاملا سالم در اختیار ما قرار دهند. اما داستان واقعی این است که چرا آب در حال تصفیه است. الان باید از اینجور وسایل استفاده کنیم، آب آشامیدنی چه ضرری دارد؟ در مورد تاسیسات تصفیه آب شهری آیا تجهیز دستگاه های تصفیه آب خانگی ضروری است؟

اگر مطمئن هستید آبی که از لوله کشی خانه شما عبور می کند سالم است، به چنین سیستمی نیاز ندارید. اما همه می دانیم که آب شهری و روستایی نمی تواند استانداردهای بهداشتی کاملی را ارائه دهد. در برخی موارد با آب تهیه شده در خارج از تاسیسات شهرداری مواجه هستیم. به عنوان مثال، ما در یک محیط روستایی یا در یک خانه دور افتاده زندگی می کنیم. در چنین شرایطی خرید دستگاه تصفیه آب خانگی ضروری است.

با ما سلامتی و نشاط روزافزون را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more