فواید نوشیدن آب گرم

فواید نوشیدن آب گرم

فواید نوشیدن آب گرم

مصرف آب سالم به اندازه کافی می تواند از سلامت پوست، عضلات و مفصل حمایت کند.

آب به سلول های بدن کمک می کند مواد مغذی را جذب و با عفونت مبارزه کند.

نوشیدن چند لیوان آب گرم هر روز مزایای بیشتری دارد.
اگر چه تحقیقات علمی کمی در مورد مزایای استفاده از آب آشامیدنی گرم وجود دارد، طرفداران سلامت استدلال می کنند که آب گرم یک راه آسان برای بهبود سلامت است.معرفی دستگاه تصفیه آب قلیایی و فواید آنها

فواید

در حالیکه آب آشامیدنی از هر درجه حرارت می تواند از سلامتی عمومی برخوردار باشد، تصور می شود که آب آشامیدنی گرم از مزایای سلامتی بیشتری برخوردار باشد.فواید و مضرات آب سرد بر سلامتی

مردم هزاران سال نوشیدنی های گرم مصرف کرده اند.

این مقاله به هفت مزیت بالقوه و نظریه های پشت سر آنها می پردازد

۱٫ هضم سالم

گفته می شود آب گرم یک راه آسان برای بهبود سلامت است.فواید استفاده از دستگاه تصفیه آب
هنگامی که فرد آب کافی در بدن نداشته باشد، روده کوچک بیشتر آب غذا را جذب می کند. این باعث کم شدن آب بدن می شود و می تواند حرکت روده ای را دشوارتر کند.

دی هیدراته های مزمن می تواند باعث یبوست مزمن شود. این یبوست می تواند حرکات روده ای را دردناک کند و باعث مشکلات دیگری مانند هموروئید و نفخ شود.

آب گرم باعث حرکات منظم روده می شود و خطر ابتلا به یبوست را کاهش می دهد.

۲٫ سم زدایی بدن

مدافعان بهداشت طبیعی معتقدند که آب گرم ممکن است به سم زدایی بدن کمک کند. هنگامی که آب به اندازه کافی گرم باشد برای بالا بردن دمای بدن فرد ، می تواند موجب عرق شود. عرق کردن سموم را اخراج می کند و می تواند منافذ پوست را تمیز کند.مشکلات آشامیدن آب سختی دار

۳٫ بهبود گردش خون

آب داغ یک وازودیلاتور است، به این معنی که عروق خونی را افزایش می دهد، گردش خون بهبود می یابد. این امر می تواند عضلات را آرام کند و درد را کاهش دهد.آب های خاکستری و روشهای تصفیه

اگر چه مطالعات به طور مستقیم آب گرم را به منظور بهبود پایدار در گردش خون مرتبط نمی کند، حتی بهبود مختصری در گردش خون می تواند جریان خون بهتر را به عضلات و اندام متصل کند

۴٫از دست دادن وزن

تحقیقات به مدت طولانی از این ایده حمایت کرده است که نوشیدن آب بیشتر می تواند به کاهش وزن کمک کند. این ممکن است تا حدی به این دلیل باشد که آب آشامیدنی احساس سیری کامل را افزایش می دهد. آب همچنین به بدن کمک می کند تا مواد مغذی را جذب کند و از زباله ها را از بین می برد.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد نشان داد که تعویض از مصرف آب سرد به آب گرم می تواند باعث کاهش وزن شود. محققان دریافتند که مصرف ۵۰۰ میلی لیتر آب قبل از غذا باعث افزایش ۳۰ درصدی سوخت و ساز بدن می شود. افزایش دمای آب به ۹۸٫۶ درجه سانتیگراد موجب افزایش ۴۰ درصدی سوخت و ساز بدن شد. این افزایش متابولیسم ۳۰ تا ۴۰ دقیقه پس از مصرف آب ادامه داشت.

۵٫ کاهش درد

آب داغ گردش خون را بهبود می بخشد و همچنین می تواند جریان خون را بهبود بخشد، به خصوص در عضلات آسیب دیده.

هیچ تحقیقی به طور مستقیم ارتباط مصرف آب گرم را به کاهش درد نمیدهد. با این حال، مردم به طور مرتب از بسته های گرما و بطری های آب گرم استفاده می کنند تا درد را کاهش دهند. مصرف آب گرم ممکن است برخی از تسکین درد درونی را ارائه دهد، اما مهم است که توجه داشته باشیم که گرمای بیش ازحد می تواند تورم را افزایش دهد.

۶٫ مبارزه با سرماخوردگی و بهبود سلامت سینوس

گرما به سینوس ها می تواند فشار ناشی از سرماخوردگی و آلرژی بینی را کاهش دهد. بخار نیز کمک می کند تا سینوس ها را از بین ببرند. آب آشامیدنی ممکن است به سرعت حرکت روده کمک کند. این به این معنی است که نوشیدن آب گرم ممکن است موجب سرفه شود تا بهبودی زودتر حاصل شود.

۷٫ کاهش استرس

فنجان آرام بخش آب داغ ممکن است به افراد کمک کند تا فشار و اضطراب را کنترل کند. یک مطالعه قدیمی نشان داد که مصرف مایعات داغ مانند چای و قهوه می تواند باعث کاهش استرس و کاهش احساس اضطراب شود.

این مطالعه استدلال می کند که برخی از اثرات ناشی از کافئین است، اما گرما نیز نقش مهمی را در بهبود وضعیت شرکت کنندگان ایفا می کند.

دمای مناسب آب

نوشیدنی های گرم مانند قهوه یا چای اغلب در دماهای جوش نزدیک می شود. برای به دست آوردن مزایای آب گرم ضروری نیست که یک فرد در معرض خطر سوختگی باشد. افرادی که آب گرم را دوست ندارند باید آب آشامیدنی را در دمای بدن یا کمی بالاتر از دمای بدن قرار دهند.

یک مطالعه ۲۰۱۱ نشان داد که درجه حرارت مطلوب نوشیدنی ۱۳۶ درجه فارنهایت (۵۷٫۸ درجه سانتیگراد) برای قهوه است. این دما باعث کاهش خطر سوختگی شد، اما همچنان احساسات دلپذیر نوشیدنی گرم را ارائه داد.


نتیجه

آب آشامیدنی هر گونه بیماری را درمان نمی کند، اما آب سالم نیز میتواند از بروز انواع بیماری ها جلوگیری کند. بنابراین افرادی که از آب داغ استفاده می کنند یا کسانی که می خواهند یک روش ساده برای بهبود سلامت خود را امتحان کنند، باید مطمئن باشند که از آن استفاده می کنند.

با استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی ما و بهره گیری از روش اسمز معکوس علاوه بر حذف کلیه املاح و سختی محلول درآب، آب را سبک تر و گواراتر و با کیفیتتر می کند و همچنین کلیه املاح مورد نیاز بدن ما از جمله (پتاسیم و منیزیم، سدیم، یون های مثبت مفید و….) را به آب اضافه می کند.

متأسفانه این منابع آب شیرین محدود هستند و وجود آلاینده های فراوان باعث می شود در معرض آلودگی های زیادی قرار گیرند. به همین دلیل قبل از مصرف باید از پساب های صنعتی، کودهای شیمیایی و … جدا شود. حذف همانطور که همه می دانیم آب یکی از مهم ترین نیازهای انسان است، بنابراین نمی توان آلودگی یا کمبود آب را نادیده گرفت، اینجاست که آب تمیز به ویژه آب سالم خانگی برای آشامیدن اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل خرید دستگاه تصفیه آب موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

لذا صرف هزینه برای تصفیه آب خانگی نه تنها اقتصادی است بلکه به نوعی سرمایه گذاری برروی سلامتی افراد محسوب می شود.

با ما سلامتی و نشاط روزافزون را به خود و عزیزانتان هدیه دهید.

فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی ، اداری و صنعتی

کارشناسان فنی واحد خدمات پس از فروش ما همواره آماده پاسخگویی به مشکلات و سوالات مصرف کنندگان خواهند بود.

تماس ۰۹۱۹۹۸۲۱۲۱۲ -۰۲۱۷۷۱۸۷۱۷۷

امتیاز دهید post

پیغام بگذارید

Related Posts

گند زدایی

گند زدایی

گند زدایی | ضد عفونی به عنوان روشی تعریف می شود که میکروارگانیسم ها(قارچ ها،جلبک…Read more